lördag 16 februari 2013

Ooooopssssss.....

Japp, det har blivit lite fel XD
Till Silvertears historia har det fallit bort en bit, en prolog typ.
Men jag lägger in den här OCH på kapitel ett ;)

Sorry for that XD
...
Morgonstjärnan var den ända som trängde igenom molntäcket på natthimlen. Den spred ljus och sällskap åt en ung ryttare och sin häst, där dem befann sig mitt ute i skogen.
Flickan sov tungt med sadeln som huvudkudde. Hon huttrade då och då till då sommarnattens kyliga vindar ven genom gläntan dem vilade på.
Hästen sov inte.
Han hade sedan länge dragit sig loss från knuten hans rytare bundit honom vid, hon hade varit för trött kvällen innan för att göra jobbet ordentligt, men han hade inga planer på att lämna henne. Inte nu efter det dem har gått igenom.
Flickan huttrade till igen. Hästen flyttade sig närmre den späda kroppen. Han sänkte huvudet och blåste ut varm luft på hennes kind.
Hästen höjde på huvudet igen. Han spanade ut i skogen.
Flickan var en sällsynt vänlig varelse, men hon var inte särskilt smart. Skogen här kryllade av vilddjur. Han visste, han hade varit här förut, för länge sedan. Innan tragedin…
När hästen konstaterat att det var lugnt för stunden, slappnade han av något. Han fortsatte blåsa varm luft på henne för att hålla henne varm. För sitt inre tänkte han: ”Jenny, du vet ingenting om mig. Jag är inte den du tror. Hade du hört vad som hända innan du kom, hade du aldrig gett mig den kärlek du gett mig under sommaren. Jag är djupt tacksam. Ändå är det mitt fel att du ligger och fryser här ute i skogen. Om du bara kunde förstå, hade jag berättat min historia för mig. Mitt namn är inte Silvertear, mitt riktiga namn är South Silver Water Drop”
...

Inga bilder blev det - han inte fixa :P
Iallfall, del tre kommer snart :)


MVH: Jenny Nightforest


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: