tisdag 28 maj 2013

Vad är det med Maniac?



Hellu!

Jag har snart haft Maniac i enn månad och allting har flytt på fint - tills nu :/
Jag red till Fg idag för att göra dom dagliga uppdragen och kära tävlingarna. Maniac brukar vara mer laddad och taggad för banorna i Fg, men idag var han rätt "nere" liksom. Han var inte som han brukade, jag tänkte inte så mycket på det - alla har ju dåliga dagar eller hur?


Jag red genom bergspasset sa hastigt hej till Mrs Morse innan jag red vidare till sjön. Maniac brukar älska den banan så jag ställde upp med honom och se om han var likadan nu....

När vi stod i starten kände jag hur han laddade upp ordentligt, det kanske inte var något fel iallafall?
Vi tog första hindrett galant och han kändes precis som vanligt, men sen så tvärstanna han utan anledning för nästa stock.

Allt bra så långt...

Jag försökte att komma på den igen, men han vägra hoppa jag red runt stocken för att slutfölja banan och hoppade inte mer en nödvändigt. Men Maniac slog i vartenda stock han hoppa. Jag kom i mål efter tre minuter OwO




 Jag bestämde mig för att rida hem via Valedale och Silversongstigen men Maniac började sparka bakut nedför sjövägen o.o
Så jag red rätt till Valedale och lastade in honom i transporten och fick hjälp att få hem honom till Steve - jag hade ingen lust att rida mer. 


Då åker vi hem då...

När jag gjorde i ordning honom efteråt, borstade och så så försökte han bita i mig hela tiden o.o
Han ville inte heller ha maten jag gav honom.
Det här är inte likt honom, är han likadan imorgon får jag ta honom till Veterinären O.o

Hoppas det blir bättre :S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: