torsdag 6 juni 2013

Ny häst!! :D



I glada (och tänderfria) dagar besökte jag Josh igen, men inte för att träna någon häst eller så - den här gången ringde Josh upp mig O.o
Vad vill han nu då??
~~~

Det visade sig att en gammal vän till Josh i England räddat ett sjuårigt fullblod från döden då ingen ville ha honom. Problemet var bara att Josh kompis inte kunde ha kvar hästen i England då han inte hade pengar nog att ha häst. Så Josh hade handlat med hjärtat och tagit hit fullblodet till Jorvik, ett problem bara: Josh hade inte heller pengar eller tid för fullblodet (plus att hästen är för nervös för western xD)
Så Josh undra om jag kunde tänka mig att ta hand om honom 
OwO 
Och eftersom ens samvete är lika lågt som sockerhalten i en ananas var jag ju tvungen att provrida i alla fall :o

Så söööt *-*










Jag gillade honom jättemycket!! :D
Så självklart ska jag behålla honom ;)

Jag får honom gratis, bara jag betalar frakten av honom från England till Jorvik - vilket slutade på en rätt saftig summa ;__; (Med andra ord - jag är luspank igen)

Så innan jag tog hem min nya lilla älskling frågade jag Josh vad han heter... Skywalker... Mitt nya lilla fullblod heter Skywalker - vilket har fört med sig att jag har Star Wars melodin i huvudet nu xD


Skywalker... Ditt smeknamn får bli Luke :3

Så nu dom närmsta dagarna blir det väl lite efterforskning kring Luke hur han hade det i England, medan han får göra sig hemma bredvid Silver och Maniac :3 
Sedan börjar träningen xD

Btw - trots den dyra summan på 390 sc för frakten, så hade jag råd med att få hjälp att frisera om Maniac :D
Jag vet inte... Han är super snygg, men jag tror han skulle bli ännu snyggare i lång man... därför:

Låt mig presentera Maniac med lång man xD

Jag gillar det - förutom att han ser ut som ett sto i vissa vinklar... 
Därför tror jag att jag även jag ska ge Silver längre man på lördag :D
Lite osäker på om Luke oxå ska få... jag har spanat in en snygg rock som jag vill köpa oxå... xD
Jag kommer bli fattig 4 ever x.x

;D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: