tisdag 8 oktober 2013

Kontorsråttor (Jakten på Sanningen Del 2)



Heeej!

Hann inte blogga igår eftersom jag varit hos novitiaten i SGB hela kvällen och eftermiddan ._. Tog som himla tid, men har fått uppgifter om TT iallfall :D

~~~

Så fort jag kom hem från skolan igår tog jag nya tag, och försökte mig på TT igen. 
Det blev soppa, idag igen xc
Fast jag åkte inte av, alltid ngt 8D

Så efter den misslyckade träningen bestämde jag mig för att gå till botten med saken!
Snabbt sadlade jag av TT och ställde in henne i sin box, och sen gjorde jag i ordning min tappra lilla vita springare och gav mig av mot SGB :P



Eftersom GÅDs kontor inte är i ordning än, fick det bli den långa vägen fram och tillbaka till SGB x_x
Men Smokey var glad att komma ut så det gick undan bra fort ändå :D

Väl framme i SGB styrde vi mot Novitariens kontor. 
Han hjälper alltid till vid hästköp, hästpass, namnbyte, försäljning och en massa annat kontorsarbete som innebär papper hit och dit O.o

Dock var det kö till kontoret så vi fick vänta lääänge lääänge innan det blev min tur ._.
Klockan tickade duktigt på men tillslut så.


Jag har alla papperna på mina hästar i tryckt förvar hos honom, köpekontrakt och dylikt.
Jag bad om att få telefon, adress och mejl till TT förra ägare och samtidigt även uppfödaren, så jag kunde ta kontakt med dem och ställa lite frågor...

Men datorerna levde rövare med kontorsråttorna just igår, så det tog en herrans tid att få fram ngt .____,
och även om min Notarie är ducktig på sitt jobb, är han inte direkt den snabbaste...

När jag äntligen fått mina uppgifter jag sökt bar det av mot postkontoret.


Eftersom telefonen ännu inte är uppfunnen på den här ön så fick det bli på det gamla goda sättet, brev 8D

Jag skickade ett brev till förra ägaren och ett till uppfödaren och där i förklarade jag vem jag var, hur situationen såg ut mellan mig och Double T råd och tips på vad man kan göra och till sist så frågade även om dem kunde ge lite övrig info om henne, hennes bakgrund mm :3

Derek borde ha fått iväg breven och jag hoppas på svar dem närmsta dagarna :D
Tills dess får vi väl ha lim mellan rumpan och sadeln när jag ska rida henne.. haha xD


Nu ska jag och Smokey strosa runt lite innan vi återvänder hem :3
ha det! :D









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: