torsdag 10 oktober 2013

Originalhästen



Varning! Varning!
Åsikts osten är framme!! – IGEN!!! O_o
Dagens tema: Hästarna

 


~~~
 

Heeeej!! ^-^

Något jag stör mig på ordentligt är hur vissa spelare behandla sina hästar i SSO. Nu menar jag inte att dem misshandlar dem eller så – hey, det här ett spel som censurerar ”slår” det går inte att misshandla något eller någon xD – utan det jag menar är att folk struntar i dem totalt.

Lixom, när hästfunktionen kom köpte många snabbt upp alla platser i stallet. Hästarna fick sina namn och en del lite info. Alla gillade sina hästar, levlade mm.
Men sen när det kom ytterligare fler hästar än dem som redan var, som kanske var liiite finare än dem man hade. Vad händer? Jo, folk säljer sina hästar och köper nya. Okej, inge fel med det. Man kanske ångrar sig eller har sina skäl. Men sen, efter några veckor igen, kommer det fler hästar – och folk säljer sina hästar igen. Och igen, och igen, och igen. Tillslut så är alla hästar utbytta, från dem man hade från början. Hästarna blir en engångsprodukt, ingen bryr sig ändå. Det stör jag mig så otroligt på.

Likadant om jag läser på någon blogg: ”…Sålde *namn* … men köpte *namn* istället!! :D säg hej till…” Det visar hur lite hästarna betyder för en. Det gör mig galen.
Okej, man behöver inte leva sig – galet – in i spelet och skaffa en relation till sina hästar, skriva långa infoblad och en 26 kapitel lång berättelse om dem som jag… men ändå lite kan man väll göra?? Eller hur?? För allvarligt, i vissa stall är det ”Hästar kommer, hästar går, endast starthästen är kvar, men för den jag inga känslor har…”
Inte gillar jag häller när jag läser: ”Ska nog sälja min helsvarta häst så jag kan köpa den svarta med vita ben och bläs, för jag vill inte ha två helsvarta hästar i mitt stall” eller ”Samma häst och info, fast hen har blivit uppgraderad med bläs!! :D”
Så färgen betyder mer? Okej, då vet jag det ._.

Så mitt råd: Tänk till innan ni köper!! Är den värd det?? Kommer jag tycka om den?? Kommer jag ångra mig?? Är det värt att lägga ner x antal sc på den??
För när allt kommer omkring, hur mycket sc och pengar har det kostat att byta ut alla hästar? Hästar som man sen inte bryr sig något vidare om??

Vi går vidare till det känsliga ämnet: Starthästen.
Här om dagen chattade jag med en kompis, det såg ungefär ut såhär:
Kompis: Heeeej!
Jag: Heej! :D
Kompis: Vgd?? c:
Jag: Rider runt lite på Silver, ska vi träffas?
Kompis: Din starthäst?
Jag: aa, problem?
Kompis: Varför rider du runt på din starthäst?! Vad hände med Maniac och Luke?
Jag: Dem är kvar, fast tog Silver idag ._.
Kompis: aha, hepp. Rider aldrig min starthäst längre.
Jag: varför inte? Jag trodde du gillade *namn* :o
Kompis: njaaa, han är väll okej, men skulle lätt sälja honom om jag hade chansen.

Jag undrar, vad är det för fel med att rida sin ’starthäst’?? -.-
Okej, jag vet att vissa ångrar sitt val av starthäst, kanske färgen eller namnet, men dem flesta är – eller var – nöjda med sitt val från början O.o  Jag satt jäääääääätte länge när jag gjorde min mupp för 100 år sen. 40 min, typ. Bara för att namn, färg, hår och man skulle bli rätt! Så jag inte skulle ångra mig senare, eftersom det stod att man inte kunde byta. Jag trevade länge, länge mellan olika färger och namn, men tillslut så blev det ett resultat. Och jag ångrar mig inte c:

Men bara för att nya hästar har kommit betyder det väll inte att man ska kasta bort sin pålle, även om jag kunnat så skulle jag aldrig sälja Silver. Han är unik – för hans färg går inte att få tag i c8 Nu ska jag inte ta upp anledningen ”Jag-skulle-aldrig-sälja-min-starthäst-för-hen-och-jag-har-gjort-och-upptäckt-allt-tillsammans” för det är ngt som inte håller. Jag menar, visst man upptäckte ön och så med startisen, men det är dags för dem ”nya” att stå lite i rampljuset också. Och ja, Silver och jag har gjort allt tillsammans, men numera gör jag inte alla uppdrag bara med honom. Vanliga dödliga uppdrag gör jag med vilken av mina små pållar, men en egen regel håller jag hårt på: Huvuduppdrag = Silvertear.
Och nej, inte av anledningen: ”för-hen-och-jag-har-gjort-och-upptäckt-allt-tillsammans” utan av en helt annan sak. Minns ni när man var på oljeplattformen första gången, när man skickat sin häst till DC?? Då sa Justin: ”Nej men det är inte min häst, jag vet vems det är.. jag har det på tungan…. Men vänta! Det är ju Jennys häst! Sillvertear! Det är hennes läger häst, inte min!” Tänk va helt random det skulle bli om han istället sa: ”Nej men det är ju Skywalker!! Hästen vi gav ut som Jennys läger häst…” LOOOOOOL säger jag bara. Nej, av den anledningen för att allt inte ska fucka upp sig totalt, använde jag Silver – och för att han är min ögonsten och bästa vän *-*


Så dem flesta vill, om dem kunnat, sälja sin starthäst. Men eftersom man inte kan låser dem in dem i stallets mörkaste hörn istället, låter dem aldrig se dagsljus igen – typ. Och just ordet ”starthäst” har blivit så negativt laddat. Ett ’smutsigt’ ord, något som man kastat skit på. Säger jag tex: ”Det här är Silvertear, min starthäst” så blir alla: aha… okej…. ._.
Lixom, nej, nej, nej, nej. Fy, Fy, Fy! X_X
Men så läste jag på Snowhills blogg, och hon använder inte ordet starthäst för sin Bay, utan istället ”Originalhäst.”
Och DET låter mycket bättre!! :D
Inte negativt laddat, bringar nästan lite respekt över sig. Typ, I’m the boss! :D
Så det har jag börjat ta efter, att använda Original istället för Startis. C8(

En sista sak, som faktiskt har lite humor i sig, är att alla säger att sina starthästar är ”pensionärer” avdankade gamla vrak, typ. Att man måste ta det försiktigt med dem, promenadridning är det som gäller. Och att alla ”nya” hästar är unga, bebisar. Men så tänker vi oss in i mitt stall: Silver är 6 år. Maniac och TT är 4. Smokey är 10 och Luke 7… vem är pensionären?? XD

Nej nej, long live the orginalhäst! 8D

Jag kan babbla på i tusen år, men jag har redan tröttat ut er, förlåt xD

Ha det så bra my friends, och hoppas ni är nöjda med erat val av orginalpålle :3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: