torsdag 10 oktober 2013

Uppdateringen rockar!!



Heeej! ^^

Innan jag börjar, tänk på att jag skrev inlägget ”Originalhästen” före onsdagsuppdateringen, okej? Visst, nu kommer man slippa sälja sina hästar för att kunna ge plats åt nya. Men faktum kvarstår, antingen kan man se sina virtuella pållar som ’hästar’ och vänner. Eller så kan man se dem som virtuella tjänare xP Välj själv ^^

~~~
 
I alla fall, nu tänkte jag berätta om vad jag tycker om onsdagsuppdateringen :3
I löööve it! :D
Totally lööve it :D

Okej, nu har det ökat ännu mer så man kan ha tio hästar, det är väll bra antar jag xD Men bryr mig inte så mycket om det eftersom jag aldrig någonsin kommer ha råd med 10 hästar x’D

Nej det jag är glad över är ju att man kommer kunna skicka iväg sina kusar på semester!!! :D Lixom, ge dem lite ledigt och samtidigt inte få dåligt samvete över att dem bara står i stallet utan att göra ngt vettigt :3 Plus att det kommer underlätta för små fattiga ostar som knappt har råd med hö xD

Det som gör mig ännu mer glad är att jag kommer kunna skaffa mer än fem hästar :D Nu tänker ni, va snackar hon om?? O_O Fem hästar?! Man kan ju ha 10!!

Men jag själv har satt en spärr, no more horses (and ponies) then five!! För, jag vill kunna känna att jag verkligen använder alla, tar ut dem ur stallet osv :3 och när jag bara hade två stycken, Silver och Maniac var det lätt som en plätt. När jag skaffa Luke var det okej, lite, bara lite, jobbigare. När Smokey kom började det bli lite motigt med 4 stycken… och nu TT xD Nej, härligt med 10 hästar, men jag vill rida dem också, hinna rida dem xD

Men jag visste att min spärrgräns vid 5 hästar aldrig skulle hålla, särskilt inte nu när andalusierna kom *-* Är helt dunder mega kär i den bruna – ska ha!
Och samtidigt är jag – vet att jag är helt efter i den frågan – så sugen på att ha en friser :3
Jag vet, lagom tills alla tröttnat på sina friserhästar och börjat sälja dem... DÅ tänker Jenny skaffa en xD

Så det står på inköpslistan, en friser och en andalusier :3
Men dock ska jag vänta med att köpa dem tills Hästön funktionen kommit och tills SB öppnat. Jag sparar Sc och Js så jag kan köpa liite souvenirer iallfall xD

Men back to the Hästö.
Ni vet anslagstavlan i stallet?
Antagligen kommer det vara där som man klickar för att skicka sina hästar till ön :3

Men om en funktion kommer vara att skicka hästarna på semester, vad kommer den andra vara då?? :3

Jag tror inte det är så att man måste rida bort med dem, det hade varit mysigt i och för sig… eller vem vet, man kanske kan göra både och?? Men det jag tror är att man klickar på en knapp, väljer vilken eller vilka hästar som ska åka iväg och sen kommer det upp en tecknad bild, liknande den som kommer upp när man ringer hem eller åker till Dark Cores högkvarter. Och då kommer väl texten upp ”Din vackra häst åker nu iväg på välförtjänt semester” eller ngt liknande :P Men sen tror jag inte att man kommer kunna hälsa på sina hästar på semestern, eller ens vara på ön överhuvudtaget. Man ser ju ön, men kan inte vara där såvitt jag uppfattat finns det ingen bro dit. Se men inte röra, helt enkelt xD
Tillsist funderar jag på en sak, och hoppas att jag har fel. Kommer det kosta någonting att skicka dit sina hästar? Antagligen, men hoppas inte det :/ Och om det gör det hoppas jag att det inte kostar mer än stallhjälpen. Men det borde vara gratis, eller?? :o
Och är det tidsinställt som man skickar iväg sina hästar? En vecka för x antal sc?? Eller är det så enkelt – och bra – att det är så att man själv kan bestämma när man får ta hem sin pålle?? Typ, nej Luke nu får du komma hem! *klick* Och poff, Luke är hemma!! 8D

Nu har jag tjatat klart xD
Ledsen att det är så långa inlägg, men har haft sovmorgon hela veckan fram till 10 så har haft tid att skriva av mig lite – som ni kanske märkt xD Därför är det oxå dåligt med bilder, för skolans datorer är för sega för att palla av SSO ._. Och om ni undrar varför jag är vid skolan klockan 8 när jag börjar 10 så är det för att jag bor en bra bit utanför stan och det går bara en buss in... trevligt ._.

Kram! :3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: