onsdag 7 maj 2014

Hotspot



I förra inlägget skrev jag ju vilken häst som fick komma hem och joina Ostens familj. Men jag skrev ju också att hon var namn och papperslös. Det är hon dock inte längre, låt mig stolt få presentera: 

Ja, hur hon fick namnet är ju en rätt så intressant historia. Jag hade väl och länge lyckats välja ut ett namn till henne; nämligen Ravenwarrior (hade helst velat ha Ravenclaw men det fanns inte :c). Det lilla jag lärt känna henne har fått mig att inse att hon är väldigt orädd och modig. Lika mycket som en krigare. Samtidigt så tycker jag att det finns vissa drag som påminner henne om fågeln, the Ravenbird. Men när jag bestämt mig för att gå till notarien och skaffa lite papper på hästen, kommer allas våran Linn Fudge. 

Efter timmar av bönande, krävande, förslag och mordhotningar om att hästen måste heta "Hotspot" så gick jag med på det - efter mycket om och men. Hotspot är ju väldigt fint namn, dock hade jag tänkt ha det på en hingst eller valack... Inte ett sto, men jaja. Jag vill behålla mitt liv så hästen fick heta Hotspot. Något smeknamn har det inte hunnit bli än. Förslag? 

~~~

Jag har även tagit ut veterinären och bett henne kolla på Hotspot. Få ett intyg på hur gammal hon är, vilken ras hon bör vara och lite annat smått och gått som krävs för att jag ska kunna skaffa papper och ett pass till henne. Veterinären har kommit fram till att hon är omkring 9 år och av rasen Appaloosa.

Jag har lärt känna Hotspot tillräckligt för att kunna berätta att hon är en kopia av Silver - i motsatt kön. De har läskigt lika personligheter och verkar tänka i samma banor. De båda vill komma överens med mig, samtidigt som de är tydliga på att visa vad et tycker och tänker. Skillnaden med Hotspot är att hon är så himla på och orädd. Som till exempel när man är ute och rider och ska korsa en mindre flod eller bäck. En normal häst och ryttare rider hellre till en bro och rider över en istället för att kasta sig i och vada över. Men inte Hotspot. Om man kommer fram till floden så är det: "Jamen ska vi över? Varför sa du inte det direkt? Strunt i bron det tar för lång tid. Nu drar vi genom!" Och innan man vet ordet av är man dyblöt men uppe på andra sidan.

Men hon har ett härligt temperament - precis som Silver. Mycket mjukare steg dock, för att inte tala om smidigheten! Nej, jag är mycket nöjd över mitt köp. En härlig häst helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: