måndag 5 maj 2014

I'm fine




Heej på er!

Det blev ett litet oplanerat uppehåll för min del, tack till Fudge som åtminstone kunde förvarna er! Ja, det har hänt en olycka (låter så himla grovt och allvarligt, eh) med mig och min häst. Jag antar att ni vill veta vad som hände men ska jag vara ärlig vet jag knappt själv. 

Jag tänker inte gå in på några detaljer, men när jag red så satte min häst av (om han la tungan över bettet, blev rädd eller dylikt vet jag inte) och jag har ingen kontroll. Jag får inte stopp på honom, sadeln hamnar på glid och innan jag vet ordet av faller jag av i ett tempo som gud-vet-hur-fort-det-gick. Han kasta inte av mig, men jag hade inte en chans att sitta kvar.

Jag slog inte i huvudet, men mitt ringfinger på min högra hand är nu svullet och blåslaget. Jag slog som sagt inte i huvudet när jag landa - men jag har minnesluckor och kommer inte ihåg någonting. Inte vad jag gjorde innan jag red, vad som hände när jag red, eller timmarna efter jag red och föll av. Mitt närminne är väck och pratar jag med någon minns jag inte vad jag sagt. Direkt efter jag föll av och timmen efter var jag helt hysterisk och blandade ihop allting. Drömmar jag drömt trodde jag hade hänt på riktigt, verkliga saker trodde jag att jag hade drömt och jag blandade ihop spel och filmer med mitt verkliga liv! Det var skitläskigt, nog för att jag ramlat och blivit avkastad ett åttiotal gånger innan och slagit mig halvt fördärvad, men jag har aldrig förr åkt av och tappat minnet. Det var inte kul att behöva uppleva, varken för mig eller hästen.

  Jag mår bättre nu. Kan inte använda högerhanden så mycket och jag har huvudverk som kommer och går. Stundvis känner jag ingenting och stundvis har jag så ont så jag håller på att spy. Men jag mår bättre och jag är snart tillbaka i sadeln igen. Nej, jag har inte blivit rädd för att rida. Det jag är räd för är att tappa minnet igen - uhh.

Många kramar från en blåslagen ost <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: