tisdag 6 maj 2014

Tomt i stallet




Det är väldigt tomt i stallet nu. Alla hästar utom Smokey, Silver och den nya pinglan är på hästön. Detta är för att de ska få en lugn avkoppling och att jag ska få mindre jobb nu när mitt huvud inte är helt 100. Rätt så skönt ändå, bara ha en lurvig ponny, en gammal själsfrände till häst och en ny att lära känna i stallet. Tror aldrig det har varit så här lugnt på länge!

Fick kalla in min stallflicka Mary. Hon får ta det tunga jobbet, mocka och fixa höet med mera så jag kan ta det lugnt. Det är skönt att man kan lita på henne, hon känner mina hästar väl vi det här laget och sen är det trevligt med lite mänskligt sällskap också i stallet! c:

Och ja, jag ska berätta om nykomlingen... Snart, typ :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: