torsdag 6 mars 2014

First time in forever...



...så rider jag på Maniac :D

Hans ben är nu tillräckligt bra att man kan ta enkla och lugna promenader i skritt. Promenadridning, helt enkelt :3 Idag tog vi en kort 5 minuters skrittur i den lilla paddocken vid stallen, den vid Stein. 


Ett ordentligt stödbandage är allt han har nu, men annars inget mer. Har verkligen saknat honom och hans ritter, så skönt att han börjar bli bra. (För kan Alice Winterbells ponny bli 3 år över en natt så kan Maniacs ben läka på en månad xD)  


Han är inte varm i benet längre eller svullen, känns precis som det ska va :3 

~~~

Efter en lilla ritten med Maniac så gjorde jag mitt dagliga jobb hos Goldspurs. Idag blev jag bättre i rykte med dem, och fick prova skogsbanan jag har varit enormt hatisk mot. Men, jag gillar den xD Faktiskt x3


Tog Luke eftersom det är i hans rätta element. Även om Figge skogarna är hans favoriter så är Gröndal tätt efter. Men tillbaka till banan. Jag gillar den för att den är så "enkel" om man säger. Bara målstolpar, naturhinder som stockar och en o annan sten. Det är inga galna hinder som man ska hoppa upp och ner från, inga krukor, traktorer, brustna broar eller något sånt. Bara en hederlig och verklighetstrogen bana :D Superglad, det enda jag kan hacka på är väl at det var den vanliga och uttjatade tävlingsmusiken.. men jaja xD

Luke gillade banan han med, bara flöt fram och var allmänt vårglad x3

Kram eran Ost <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: