onsdag 5 mars 2014

Perioder



Heeej!!
Okii dokii, nu ska Jenny öppna sig lite för er c:

Jo, jag är en typisk period människa. Tillexempel, periodvis spelar jag sims 3 oavbrutet och hela tiden, för att sedan inte spela något alls en period och efter ett tag börja spela igen. Detta är likadant med mat. Periodvis är jag så starkt beroende av glass och choklad att jag äter det varje dag (mmm, nyttigt x3) och sedan tar det bara slut och jag överlever bra utan det.

Alla har vi ju "dåliga dagar" då och då. Man har en pissdag och allt går bara åt skogen, man är nere på botten och det tycks aldrig ta slut. Men vissa har inte bara dåliga dagar, utan även dåliga perioder. Jag är en sådan. Jag har kommit in i en dålig period, där allt bara går åt skogen. Man är helt depp, man är med i onödiga gräl och gnabbel, lärarna klagar, det går skit på träningen, man är helt slut, orkar ingenting, kan ha mycket att göra osv, osv... 

Det kanske ni har märkt på bloggen och när jag är inne på SSO. Det har varit få inlägg, och dem inläggen som har varit (undantag TMBR inläggen) har varit långa och allmänt... deppiga. I spelet har jag varit ännu mer osocial, bara pratat med mina nära och kära i vän för att jag har inte 'orkat' med dem andra chattarna o.o" När man är i dem perioderna tänker man lite mer på jobbiga saker. Och tänker man så skriver man. Och det man skriver är något man ångrar/kommer ångra senare. Och framför allt är det inte särskilt kul att läsa dem inläggen. Visst, man an behöva skriva av sig då o då, men att bara skriva så är inte kul att läsa. 

Som tur är tar dem perioderna slut. Och man går in i gladare perioder. Där allt flyter på, man är allmänt glad och har kul. Har tid och energi och allt bara... rullar på liksom c: Men för tillfället är jag kvar i det sämre, även om magkänslan säger att det börjar vända. Men jag vill bara be om ursäkt för dem tråkiga och deprimerade inläggen... xD

Det bästa jag kan göra när dem här perioderna kommer, är att tänka så lite som möjligt och äta choklad - i mängder *-* Choklad är mitt Happy drugs... Mår alltid bättre efter c;

Håll ut, snart kommer "den normala" bloggningen tillbaka xD




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: