tisdag 23 april 2013

Lovemaniac


Hello!!!
Igår blev projektet klart , men jag va så trött att jag orkade inte blogga xD sry 4 that :P 

Om ni inte redan sett det så är det en film om Lovemaniac, en "välkommen till mitt våld" film xD okej, då illa är det inte att ha mig som kompis :P 
Tror jag..... XD 

Iallafall, jag tänkte berätta lite om Lovemaniac (men inte en lika lång historia som silvers xD) 

Lovemaniac föddes som galoppör med bra stam och höga krav. Han växte upp i ett liv av lyx och med bra träning och mycket kärlek och uppmärksamhet. Han blev döpt till Lovemaniac för att han ständigt kräver denna kärlek och uppmärksamhet :P 
Hans tävlingskariär startadevid 2 års ålder, Maniac var fortfarande hingst. Han kunde lätt bli het i startboxen och kunde vara svår att hålla, men springa kunde han.
När han var tre hade han vunnit mycket och stort. Hingsten såldes vidare till ett mindre stall, men dom nya tränarna klarade inte av 
krutpaketet till unghingst. Lovemaniac blev nu stäld i en avskild box bakom galler och fick inte den uppmärksamhet han krävde. Inte heller fick han komma ut ordentligt. Vid tävlingar hade dom ingen kontroll över det spralliga fullblodet, att få honom till startboxen var en omöjlighet. 
Ägarna lät därför kastrera hästen ihop om att få mer kontroll. 
Det fick dom, men Maniac slutade springa fort och vann inget mer, han hade tappat lusten helt enkelt efter flytten och den - i hans ögon sett - dåliga behandlingen. 
Han blev ointressant för galoppvärlden eftersom han inte kunde gå till avel eller tävla, och såldes till ett stall som gjorde om honom till ridhäst. 
Den fortfarande unga Maniac fick upp sitt intresse för fälttävlan och teränglopp. Även distans föll honom i smaken. 
Han vaknade upp och var nu ett lugnt fullblod som hade lätt att lära.
Efter ett halvår låg den nu fyra åriga valacken till salu igen.
En ung och lycklig tjej fick tillstånd av sina föräldrar att köpa hästen ihop om en bra terränglöpare, och fullblodet fraktades med båt till ön Jorvik.

OCH DET ÄR DÄR HAN STÅR NU!! :D 

Framtiden ligger för oss, får se vad den har att bjuda på :3

Kram från: mig, Silvertear och Lovemaniac <3



//Miss Nightforest 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: