söndag 1 december 2013

1 Advent - Verklighetens Jenny Nightforest



Dam dara dam!!

Jao... Fundera rätt länge på vad jag skulle ha för text idag, första advent. 
Har ju lovat att varje advent ska jag bli mer "personlig" om verklighetens Jenny Nightforest :P

Men eftersom min fantasi är på topp så fick det bli en liten fakta ruta och lite allmän info xD

Ready?

~~~

Ja, så Jenny heter jag - både i spelet och irl (och varför det är så är för att när jag skulle till att börja spela så rekommenderade SSO att man hade sitt riktiga namn - och jag tog för givet att dem flesta hade sitt riktiga namn i spelet med xD Tragiskt, men sant x'D) 

Iallfall, jag har fyllt femton år och bor på landet utanför den minimalistiskt lilla staden Värnamo. Japp, ni hörde rätt: Värnamo. Hört talas om den? Nepp, tänkte väl inte det xP 
Iallafall så finns den i Småland - då kanske ni har en aning om var jag finns xD

Hursomhelst, som sagt så bor jag på landet - dock betyder det inte att jag är bonde.
Däremot så betyder det att jag har stor chans att hålla på med häst, vilket jag gör.
Jag bor på en gård tillsammans med min mamma och pappa, varav mamma är veterinär och håller på med häst. Så det är ifrån henne mitt hästintresse har kommit ifrån. Mamma äger totalt åtta hästar (!!!) och som lyckligt lottad jag är så rider jag och håller på med en av dem.

Jag började rida när jag var 4 år, på en liten shetlandsponny som heter Starlight. Han var min första ponny och jag (mamma) äger honom än (självklart är jag för stor för honom och rider honom inte, men det händer att vi spänner för honom för en vagn men mest går han som sällskapsponny med dem andra hästarna).

Så, jag började rida när jag var 4 år gammal och det har hållit i sig sen dess, nästa år blir det 12 år -skryt- 83 Jag vet inte om jag kan säga om jag är hopp eller dressyr ryttare, när jag red ponny var det hoppning som gällde, men nu när jag gått över till stor häst är dressyr mer lockande x3

Så jag rider min lilla knäppgök nästan varje dag, men är åtminstone i stallet varje dag eftersom det ligger 15 m ifrån huset - lyx. Jag har stora drömmar, jag lever för ridningen. Om jag skulle säga att "jag älskar hästar" skulle man tänka någon som sätter upp mu little pony affisher i sitt rum och har en häst som gnäggar som väckarklocka, men jag lever för ridningen - verkligen. Jag skulle kunna släppa allt (utom Fudge då ;3) för att få rida och uppfylla min dröm - att komma till OS i ridning.

oh, stora drömmar - i knöw xP

Så ridningen är ngt jag satsar på, hur ä det med skolan då?
Tja, det beror på vem du frågar.

Skulle du fråga Linn Fudge Shyforest skulle hon svara: "plugghäst på hög nivå" medan jag själv inte tycker jag gör mer än nödvändigt - okej, det var en lögn.

Men anledningen till att jag lägger energi på skolan är för att jag vill gå i mammas fotspår och bli veterinär.
Skulle jag inte fortsätta med hästar och bli proffsryttare eller beridare, så är veterinär definitivt yrket jag vill jobba med - då med häst som huvudriktning. 

Oj ja, för att bli veterinär måste man ha bra betyg, såå... ni fattar vinken va?

Varför veterinär då?
Tja, jag är en sån stor djurvän och skulle inte kunna tänka mig att vara utan dem. vare sig det är en häst, hund, katt, kanin osv. Så att bli veterinär skulle inebära att jag får jobba med djur och hjälpa dem. Okej, jag vet att det inte är som en dröm - mycket blod och operationer och svåra skador. Och sen att se familjer förkrossade när man måste ta bort en nära vän, okej, men nån måste göra det eller hur?

Om det skulle bli så att mina betyg inte skulle räcka till, och att jag av nån anledning inte skulle fortsätta med hästar och ridning - så är djurvårdare eller djurskötare ett alternativ :3

Hursomhelst, detta ovanstående lär inte bli aktuellt på ett tag då jag fortfarande "bara" går i nian ;3
Sen kan man ju ställa sig frågan "Varför spelar du SSO då?!" tja, för att det är ett skit kul häst spel och jag har träffat underbara människor jag gärna skulle vilja träffa irl om jag fick chansen :3

Jag ska runda av men tillägga lite kort fakta om mig:

Jag är/har:
  • En tjej - No shit Shurlok!
  • Inte helt svensk, jag är 50% Svensk och 50% Finsk (men kan ingen finska för det xD)
  • 1.70 cm lång
  • Långt, rakt, blont hår.
  • En häst som jag rider, en liten shettis och en D-ponny som vi lånat ut, som jag betraktar som "mina hästar"
  • Skit blyg mot nya människor men helt galen med personer jag lkänner - fråga Fudge om ni inte tror mig!
  •  Jag har även en liten kissemisse :3.
  • En bästaste bästis irl som kommer förfölja mig hela mitt liv, som heter Linn Fudge Shyforest :3

 Lärt känna mig bättre??


~~~

Jaaa, ngt sånt xD
Får se vad som dyker upp nästa vecka >:D


  

4 kommentarer:

  1. Du ÄR en pluggis :'3
    Du får mig känna mig som en stalker x'D

    SvaraRadera
  2. jag vet fortfarande inte varför du är en ost (paj)... har aldrig fattat och vet inte om jag nånsin kommer att fatta... xD
    Din plågoande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en väldigt fin förklaring till det.... XD
      Som du får vänta till 2 adventet för >:D

      Radera
    2. Förklaringen är jag >:D MUHAHAHAHA

      Radera

Vad tänker du på sötis?? c: