söndag 8 december 2013

2 Advent - Sanningen bakom mitt smeknamn



"Sent" på kvällen är det när jag skriver, men fortfarande andra advent!! >:3

Jag kom på mig själv med att jag insåg att jag inte förklarat varför jag kallas för Osten. Så det tänkte jag passa på att göra nu, eftersom det är helt verklighets relaterat. Tragiskt, men sant - jag kallas för Osten i verkligheten med 83

~~~

Om vi ska ta reda på vem det var som gav mig mitt ädla smeknamn, måste vi gå bakåt i tiden. För det är så att det INTE var jag själv som kom på det smeknamnet. Nej, det krävdes en betydligt mer korkad person med plats för max 3 hjärnceller i skallen, för att komma på just Osten som smeknamn när jag heter Jenny...

Och denna person är, ja, det finns ju bara en på planeten:
Linn Fudge Shyforest.

~~~

Nu är det dags för lite historia:


Det var förmiddag, strax inpå lunchen. Det var helg, men tjejerna var ensamma hemma. Dem satt i vardagsrummet och låg utsträckta som bara ett par lata tonåringar kan, i varsin soffa. Dem firade helg på det bästa sättet man kunde, genom att lata sig. TV:n stod på och visade något program som tjejerna såg på utan något större intresse. Den ena av dem, tröttnade så småningom på programmet och tog upp sin telefon (Fudge). Den andra fortsatte att se på TV:n (jag). Ingen av dem sa något. Plötsligt så sträcker sig den som tittade på TV:n, på sig. Hon gäspar och gnyr. Men hennes arm flänger över soffbordet, stöter till ett föremål som störtar mot golvet. Den landar hårt med ett kras. Tjejen som sträckte på sig, stannar upp och stelnar till. Rör inte en muskel. Den andra, hon som hållit på med sin mobil, sliter blicken från den. Hon stirrar först på sin bästis, sen på bitarna på golvet, sen på sin bästis igen. Det är tyst, ingen gör något. Så bryter tjejen med mobilen tystnaden, hon skriker: "JENNY!!! PRÄSTOSTSJ*VEL, TA UPP DET DÅ!! -.-""

...

Och det är därifrån det kommer!! :3
Nu är det inte exakt så det var, det hände liksom för flera år sen innan jag började spela SSO. Jag minns inte om det var helg eller lov, om det var för eller eftermiddag. Men det jag vet säkert är iallfall att: Vi var hemma hos Linn, vi låg i vardagsrummet i hennes 2 soffor och latade oss. Sen gjorde jag - som vanligt - något som gjorde att hon skrek: Prästostsj*vel. 


Ur "Prästostsj*vel" blev det "Ostj*vel" vilket slutade med "Osten" eller "Ost"
VARFÖR Fudge fortsatte kalla mig för Osten efter den lilla fina händelsen, har jag ingen aning om. Antagligen för att det var så korkat och jag störde mig på det, men det är inte säkert. Eller så började Fudge kalla mig för det för att hon kände för det, who knows??


Iallafall så började Fudge kalla mig för Ost. Precis. Hela. J*vla. Tiden. -.-"
Till en början störde jag mig enormt på det, men sedan vande jag mig vid det.
Från början var det bara Linn själv som kallade mig för Ost, men nu gör banne mig varenda vän jag har det -.-"


Det värsta är att jag jag lyssnar på det ._.
Jag lyssnar lika mycket på "Kom Osten!" som "Kom Jenny!" xD

~~~

Så, när hur var och varför började alla kalla mig för det i spelet då?
Tja, jag minns inte när men jag tror jag vet hur det började. För det var inte så från början, att jag kallades för Ost. Det dröjde rätt så länge innan smeknamnet började härja och spöka för mig i spelet med. Och det INNAN Linn Fudge började spela hon med, så där kan jag inte skylla på henne - även om jag vill >:D 

Allt jag kan säga är, Grattis Linn, du har fått mitt smeknamn att förfölja mig i spelet med, utan att du gjorde ett dugg xD

Jag minns det tydligt och klart när jag ringde Linn samma kväll som det började, jag sa: "Du anar inte, nu kallas jag för Osten i SSO oxå. Hur lyckas du?!"


Iallafall, jag har för mig att det började mellan mig och käraste scary Scarr. Jag hade på mig hela GÅD:s delux outfitt och var helt orange/gul. Jag var med Scarr i GÅD och sen hoppade jag över ngt, men det blev fatal fail och allt laggade när jag var i luften. Ur Scarrs synvinkel måste det ha sett ut som jag var i luften och galopperade på samma ställe, för hon sa i chatten: "Jenny, varför är du en flygande ost?!" 
Och jag svara ngt som, "Snälla, börja inte du med ._." Men det var försent, Osten var född i SSO.


Sedan spred det sig i klubbem JV och sedan SW och sen var det kört.
Jag vet inte när/hur/var/varför men jag har för mig att Cladd hade ett finger med i spelet hon med. Om jag inte minns fel - vilket jag säkert gör - så var det nog banne mig hon som såg till att det blev smeknamnet Ost i SW. Iallfall så presenterar hon mig som Ost för sina vänner innan jag hunnit säga ngt x3


Hur. Som. Helst.

Det började i verkligheten, och spred sig som pesten till spelet.
Och nu är jag fast i klistret, dömd att för evigt heta Osten - inte för att jag klagar dock ^-^


Så, Linn är orsaken till mitt smeknamn.
Men varför hon kallas för fudge, tar vi en annan gång >:3


NU, för att inlägget inte ska bli alltför tråkigt avslutar vi med lite 5 random fakta "det-här-visste-ni-inte-om-mig" punkter, fråge sak om MIG!! :3


  • Visste ni att jag är ett stort fan av "Sagan Om Ringen" och "The Hobbit"?? Jag har sett alla filmer, äger hela Sagan Om Ringen film samlingen och börjat läsa böckerna. Min favorit karaktär är helt klart Aragorn *-*
  • När jag var liten hade jag tapetserat en av mina väggar i mitt rum, fullt med hästaffischer. Väggen syntes inte utan var full med häst bilder som jag fäst med häftstift. Dock när jag blev äldre och tog ner alla bilder resulterade det en vägg med massa hål i efter häftstiften...
  • Alla mina noveller och berättelser jag skrivit handlar om hästar... Tragiskt, men det är det ända jag kan skriva BRA texter om >_< Fast skräck funkar hyfsat, men definitivt inte kärlek.
  • Jag är allergisk mot Kiwi. Rätt ironiskt xD Jag kan inte äta kiwi, tungan och gommen sväller upp. Så man an ju undra varför jag är gift med en?? xD
  • Förutom Sagan Om Ringen, är jag ett enormt fan av Hungerspelen. Och då menar jag STORT fan. Jag älskar Hungerspelen, till djupet av mitt hjärta (utom bok 3, Revolt - den vill jag bara bränna på bål) Jag har läst alla böcker före jag sett filmerna (självklart var jag på biopremiären för Catching Fire) Jag varnar er, om Du inte gillar Hungerspelen, ska du inte säga det högt i min närhet. Tyck och tänk vad du vill, men säg inget ont om Hungerspelen i min närhet. I will come and kill you OwO


Mehhheheheheheheh >:D

XoXo och trevlig andra advent!!
Jenny Osten Nightforest







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: