onsdag 18 december 2013

Till Claudia Kladdka



och ingen annan >:D
Nej men, anledningen till att jag gör detta inlägget är inte för att säga att hon är världens bästa SSO kompis, Nej, utan för att berätta åt henne hur hon ska sköta sin garderob -.o

För idag, har jag - den otroligt ambitiösa osten - städat hela Claudias garderob X_X

Det tog över en timme, men jag är klar!! 8D

MEN för att Cladd inte ska bli helt förvirrad, stöka till och göra allt helt kaos igen så ska jag nu ge en löjligt enkel och barnsklig BRUKSANVISNING :D En bruksanvisning - så enkelt dum att till och med Linn med 2 hjärnceller borde fatta den -för hur du ska använda din egna garderob Claudia, grattis! Och du är inte kille, så du läser bruksanvisningar -.o

~~~

Vi börjar med en innehålls förteckning, såhär ser ditt välorganiserade kaos ut just nu :3
Och ja, jag visar din garderob för almänheten - bad az. Men jag har rätt till att göra det eftersom jag... har städat >:D

Jaaa, så i första sektionen så är alla dina överdelar :3


Andra, byxor


Tredje, skor och handskar.


Fjärde, hattar och huvudbonader.


Femta, Masker och Glasögon :3


Och i sista, alla "gyllene" plagg. Hela uppsättningar osv.



Sen till hästarnas garderob:

Första, Träns


Andra, Sadlar. Först vanliga sadlar i första raden, sedan på rad tre dressyrsadlar och rad fem western sadlar :3


Tredje, Schabraaaak


Fjärde, Benlindor, Rosetter, sadelväskor och hästskor.


Femte, övriga saker. Typ Picknick korgar och avtal osv...


Och i sjätte är det ditt medaljskåp, som jag inte visar eftersom jag inte tänker vara paparazzi och dela om du är bra eller dålig på champs, eftersom jag skulle fått damp om ngn fota mitt fjuttiga medajlskåp xD

~~~

Såhär ser din ryggsäck ut:


Tävlingskläder i, men inget annat än foder, fiskespö osv.

NU TILL BRUKSANVISNINGEN:

Nu när du kommer in kommer du se att det är lite små hopp mellan varje ruta i garderoben, typ såhär:



Varför är det så??
Tja, det kan vara så att den hjälmen/hatten/what ever ska vara där när du inte har den. Fattar du??
Inte nähä, då kör vi såhär:


Låt mig presentera Dallas Ponny åt er, mina damer och herrar.


Dallas och Claudia har på sig en outfit jag har satt ihop.

Såhär ser det ut i Claudias garderob när jag tagit på henne tröjan. Den platsen där tröjan var är tom. Enkel logik.

(Klicka på alla bilder om ni vill se större & tydligare)

Om Claudia skulle få för sig att byta till en rock, typ denna:



Så dubbelklickar hon på rocken, så har hon tagit på sig den.

Men nu är det så att tröjan hon hade på sig innan har hamnat på rockens plats. Alltså, fel plats. 



Vad gör man? Jo man flyttar (drar) tröjan till dess plats så hamnar den rätt igen, och man hittar den lättare tills nästa gång man ska ha den. Enkelt.


Och nu när man dragit tröjan till sin rätta plats, är rockens plats ledig. Så när Claudia tar på sig en annan tröja eller jacka, så drar hon bara rocken tillbaka till sin plats. Hon hittar den lättare och det blir en ordning och reda i garderoben - halleluja.

~~~

Men nu är det ju så att man förr eller senare kommer vilja skaffa nya kläder, som ska ta en plats till i garderoben. Vad ska man göra då? Lägga den längst ner i ett hörn? NEJ.
För nu kommer det underbara med att vara pedant - not - för har du skaffat en ny tröja... 


Leta upp var den ska sitta, och börja flytta allt ett steg åt höger. så att en lucka bildas, sen sätter du in tröjan där. 


Ding ding, ordningen fortsätter.
(och det är därför det är enormt jobbigt att skaffa en ny T-Shirt...)

~~~

SÅ!! :D

Kalla mig pedant, men jag måste ha ordning i garderoben, annars hittar jag inget xD

Och Claudia, nu när man få julönsknings kläder, tills alla dem är slut: Lägg dem kläderna i sektion 6 tillsvidare, så kan jag offra mig för att placera in dem - jag vill inte se kaos i garderoben nästa gång jag loggar in på din och ska sätta ihop en outfit -.o

Nu menar jag inte att jag vill att du ska ha alla kläder exat på dem här platserna Kladdkaka, vill du ha WR rocken på första plats bland rockarna, ha den där då xP Bara du har alla tröjor/byxor av samma sort på samma plats är jag nöjd, när allt kommer omkring är det din garderob, inte min xD (men nästan min <.<)

Önskar min riktiga garderob var såhär välstädad...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: