söndag 22 december 2013

2 år som Nattskog...



Otroligt, men sant.
Idag den tjugoandra december är det tvåårs jubileum :3
(sent är det när jag skriver, men fortfarande 22/12-13)

Okej, egentligen är det lite mer än två år sen jag börja spela xD Men jag minns tyvärr inte exakt när jag började som newbie och spelade på gratisdagarna, men jag vet säkert att den tjugoandra december blev jag SR för första gången!! :3

Mycket, ofantligt mycket, har hänt under dem här två åren. Jag har träffat underbara vänner, och hemska. Jag har träffat vänner, och förlorat... Jag har varit med i sjukt många awesome klubbar - men dubbelt så många dåliga x3 Level 1 till level 15, nu kör vi!

~~~

Men vi kanske ska skruva tillbaka klockan ca 2 år och femton dagar i tiden. Jenny, två år yngre, sitter i skolans uppehållsrum och bläddrar i några tidningar. Min kompis hade lektion så jag var allmänt uttråkad och for ever alone. Jag vet att jag bläddrade i en Julia tidning, och noterade en A4 sida helt täckt med SSO reklam. Jag blev nyfiken eftersom jag kände igen flera karaktärer som Alex och Mr. Sands på annonsen, och eftersom jag spelat både SSL (StarShineLegacy) och SS (Star Stable), så skrev jag upp adressen och även koden för 10 gratisdagar av SR. 

När jag hem så kollade jag upp sidan, då den på den tiden såg ut såhär: 


Tider det ja...

Iallafall, jag skaffade ett konto (för övrigt tjabba det enormt men tillslut så xD) och sen var det ju det här med att skapa en mupp och karaktär...


Ganska snabbt kom jag fram till att jag skulle vara blond eftersom jag var det irl. Jag ville ha ett neutralt ansikte, blåa ögon och inget smink - dels eftersom jag inte är så hård på smink irl och dels för att det var ett hästspel, man har inte smink i ett stall xD Så resonera jag ._."


Sen var det namn. 
Eftersom jag var så efter och blev lurad av rekommendationen att ha sitt riktiga namn, så tog jag det. Efternamnet var lite jobbigare. Men genom femton minuters trixande hit och dit blev det Nightforest, jag slumpa och växla, höll på i en evighet bara för att jag var rädd för att ångra mig senare xD

Men nöjd med mitt val så gick vi vidare till nästa jobbiga steg. Hästen. Om det tog tid att bestämma namn för min mupp, var det bara en bråkdel av den tiden det tog att skaffa fram färg och namn på hästen xD

Jag resonera fram och tillbaka med mig själv efter att ha tittat igenom alla färger. Skulle jag vara brun? nej det var för vanligt. Skulle jag ta en skäck? Nej, dem var inte tillräckligt fina i mina ögon. Skulle jag vara skimmel? Nej det var säkert så många som var. Skulle jag sticka ut och ta vit kropp och svart man? Varför inte? (Tack gode gud att jag inte gjorde det x.x) 
Det var såååå nära att Silver skulle fått se ut såhär:


Men tillslut så skifta jag mellan mörkbrun och skimmel. Jag var lite sådär till skimmel eftersom mamma hade så många skimmlar irl, men det slutade med gråskimmel med svart man o svans. 

Sen namnet. DET tog trettio minuter xD Lovar, det är helt sant.
Och hur det just blev "Silvertear" är en jävligt bra fråga owo Jag klicka på slumpa om och om igen, eftersom jag inte kunde komma på ngt bra själv. Jag vet dock att det blev "Silverhunter" ett namn emellan och sen "Haytear" och då koppla jag ihop Silver+tear. 

~~~

Det gjort så börja jag spela.
Tyvärr hade jag varken Fraps eller IQ:n att ta screen shots på den tiden, så har knappt några bilder före jag börja blogga, alltså inga från min newbie tid :/

Men några saker är det jag särskilt kommer ihåg från första dagen på SSO. Direkt efter att jag blivit klar med att sitta upp på hästen och skrittat in på ML:s stallplan så blev jag vittne av något som är så vardagligt numera så det är inte klokt, nämligen ett chatt bråk xDD

Redan första dagen?? Japp, grattis xD
Jag vet att jag tänkte: "Vad är det här för spel??" men jag gav det en chans. Direkt efter bråket, såg jag en ryttare med likadan häst som Silver. Hon hette just Jenny Silverlord och hennes häst Silvertear. Då fick jag världens ånger, jag ångrade så att jag valt Nightforest och ville så ta Silverlord istället (varför vet jag inte egentligen xD) och var nära på att restarta. Men jag fortsatte som Nattskog. Tack och lov, jag gillar mitt namn nue 83

Jag spela ut mina gratisdagar, helt kär i spelet. Redan första dagen var jag fast besluten att fortsätta. När mina fem gratisdagar var över (på den tiden var dem fem, nu är dem bara två) aktiverade jag gratis SR koden. Jag blev ännu kärare i huvudhistorien och blev smått "Nooooooooooooo, whyyyyy??!!!" när dem tio dagarna var över. Så en liten liten Jenny går till sin pappa, ber med stoooooooooora ögon om SR i julklapp - och det fick hon 83

Sen rulla det på :3 Jag blev väl medlem kanske en månad efter spelet släpptes, inte säker xD När jag börja spela fanns varken ridklubbar, hemstall, funktionen att rida barbacka eller globalchatten. Och definitivt inte championat xD ML ser helt annorlunda ut nu än när jag börja spela, varken Josh eller championatet fanns där :3

Iallfall, jag spela på i ca 2 månader och var lycklig med alla uppdrag. Men sen tog alla uppdrag slut och jag blev helt; Whata fikus? Vad skulle man göra nu? Ingenting elle? Jag fattade lixom inte det här med att levla häst eller vara med kompisar - då xD Men jag fortsatte spela, dem första dagarna var dö tråkiga, men sen började jag chatta med dem vännerna jag hade. Jag lärde känna dem och så smått och när ridklubbarna kom blev jag aktiv i dem. 

Jag minns inte vad den första klubben hette, den jag var med i, men jag vet att jag inte var med länge i någon av dem xD Jag har varit med i över hundra klubbar säkert, men några jag särskilt kommer ihåg är:

Ice Ponies
Metall Kings
Jorvik Vampires 
Sword Worriors.

Ice Ponies var en riktigt stor klubb, supermysig osv. Det var den första klubben jag verkligen trivdes i, men sen lades den ner och - klubblösheten började. Men jag vet att jag, innan Ice Ponies lades ner, lärde känna Scarr som då var med i Metall Kings. När jag blev klubblös fick jag tag i Michel Rainrock som då ägde klubben, och blev medlem - bara för att kunna vara med Scarr ;3

men tiden i MK var den jobbigaste ever. Jag var totalt utfryst, av ingen anledning. Ingen svara det ja sa i chatten eller något liknande, utom Scarr då. Hade det inte varit för henne hade jag lämnat på studs. Okej, några vänner hade jag såklart i MK, men tyvärr var dem knappt inne när jag var ;/ Iallafall, Scarr blev utslängd ur MK. Hon gick med i Jorvik Vampiers, och jag blev for ever alone i MK där jag trivdes inte alls. Jag fattar fortfarande vad jag gjorde eller inte gjorde, men utfryst och snudd på mobbad var jag. Men eftersom Scarr och jag blivit så bra vänner genom flum, chatt och roll boxtavligen drog hon in mig i JV. Och Det var den bästa klubben någonsin på den tiden. Jag, Scarr och alla i JV trivdes som fisken i vatten. Jag var vän med alla och hade hur kul som helst i flera månader. 



Men sen gick det utför med JV genom att ägaren kastade ut alla och bad dem som ville komma tillbaka till klubben, skulle gå till VG bara för att visa lojalitet. Ingen kom tillbaka, vi var för besvikna för att klubbägaren gjort så. JV löstes upp och klubblösheten regerade. 

Jag var med i några småklubbar, men ingen var så bra som JV. Scarr och jag splittrade på oss klubbmässigt. Men så en kväll, Scarr anropa mig i chatten och undra om jag var klubblös. Det var jag. Hon fråga om jag ville gå med i en helt nystartad klubb som hennes kompis Britney Skypaw ägde. Och det gjorde jag 8D

SW överträffade faktiskt JV på sina sätt. JV tiden var speciell, men SW tog över med god hand. Jag trivdes som gud vet vad, som ni vet träffade jag ju älskade Kiwi och underbara brända Kladdkaka :3 
Hur SW gick under vet ni, och att jag var klubblös for ever efter det vet ni ju också x3 Men nu efter månader av for ever alonehet, är jag med i Water Roses, ett val jag inte ångrar att jag tog chansen och gick med i :3


~~~

Jao, som ni märker har ridklubbarna en rätt så stor del av det hela x3 Iallafall, uppdrag kom och gick, men jag fortsatte spela. Jag var med vänner och hade kul c8 Det rullade bara på, alla funktioner kom och spelet har blivit både bättre och sämre, men jag är här för att stanna. c;

Sen började jag titta på Youtube och såg bl.a. AliceW serie "Lost" och tänkte: "Hm, jag kanske också ska börja göra något liknande?" Att göra videor har jag alltid gillat, så varför inte bli lite känd oxå? (om jag bara anat hur segt det går med tittarsiffror ibland x3 Jag trodde - på allvar - att man fick +2000 tittare över en natt xD)  Och sagt och gjort, blogg och Youtubekanal kom samtidigt, och ja - resten är historia xD En historia som finns att läsa på denna tragiska lilla sak, jag kallar blogg x'3


Så vad säger man?
Grattis på två årsdagen som Jenny Nightforest!









2 kommentarer:

Vad tänker du på sötis?? c: