fredag 4 april 2014

Förvarning



Heeeej mina kära!! :D
(långt inlägg, igen - sorry xD orkar du inte läsa, fine. Men vill du veta varför jag kommer bli brb ett tag, läs >:3)


Kommer med en liten förvarning, för kommande vecka, onsdag, torsdag eller fredag kommer jag gå in i ett offline mode. Igen, I know xD Vad är det den här gången då...? Jooooo... För en gång skull har det inget med SSO att göra, att jag tröttnat och eller så. Men, låt oss börja med att säja att jag är mitt uppe i en period, igen...

~~~

Det började redan i höstas, när jag såg min konkurrent och rival (om man nu ska se andra YouTubers på det sättet cx ) xXSilverHorzeXx och hennes video Rise från spelet Assassin's Creed... Här om dagen när jag hade tråkigt så kollade jag runt på hennes kanal igen, och såg det klippet igen. Redan i höstas väcktes ett intresse för spelet, att det vore kul att prova. Men jag gjorde inga research eller dylikt, utan lät det va. Men sen här om dagen, så kollade jag på hennes video igen och den här gången kollade jag närmare på spelet.

Jag såg trailern, några game-plays och BAM!! Jag var fast...
Så nu är jag inne i ett jag-är-helt-beroende-av-något-i-detta-fallet-Assassin's-Creed-period.

Jag kollade alla speltrailers (är flera st i A'sC spel serien, varpå nästa del i serien kommer ut detta året 8D), jag blev stött kär och fast och kunde inte tänka på något annat för resten av den dagen, eller dagen efter det. Så, Jenny går till en e-handel och nu är A'sC 1 o 2 beställda och ska bli levererade till min brevlåda nån gång kommande vecka! *w*

~~~

Så vad är Assassin's Creed då?
Well, till att börja med är det 18:års gräns - så det är en hel del våld och fina ord c: Ja, det är ett spel med mycket döda-döda, men det är - enligt mig - så awesome! I normala fall är jag inte mycket för att man bara går runt och har ihjäl folk utan anledning och bara skaffar vapen. Men, om spelen jag spelar har en bra story, kvittar det om man har ihjäl alla på jorden eller ingen alls ^-^ Vad själva spelet handlar om tänker jag inte skriva ner här på bloggen, för inlägget är redan tillräckligt långt ^-^" Men vill ni läsa mer an ni antingen göra det; Här, Här eller Här




Okej, jag vet va ni tänker. Har Jenny fått sig en brutal knäpp och måste uppsöka mentalsjukhus eller vad hände med hästar och SSO? Well, låt oss säga när jag var liten så tittade jag på när mina äldre bröder spelade döda-döda spel på PS2 istället för att leka med My Little Pony och Barbie... Hästar har jag alltid gillat, men typiska äventyr spel med större inriktning åt killar än tjejer, har jag alltid gillat mer än Barbie xD Jag har blivit som jag blivit, okej? cx (Ni skulle sett en klasskompis min när jag berätta vad jag hade beställt. "Ja du Jenny, man tror inte att du är den typen som gillar den typen av spel..." hehe)

~~~

Sååå, när mina kära spel dimper ner i brevlådan kommer jag grotta ner mig framför datorn. Strunta i allt annat, skjuta upp allt (utom hästarna och ridningen ofc) och bara nörda A'sC tills jag kommit ut ur min starkt beroende period. För ja, detta är bara en tillfällighet, snart är mitt beroende över. Spelen kommer jag fortsätta gilla, men inte vara lika starkt galen i dem c; Sen kommer Jenny tillbaka, I promise! ^^

~~~

Det sista jag ska nämna innan jag lämnar er, är att om ni gillar parodier eller vill dra på smilbanden lite kan ni spana in den bokstavliga trailern till A'sC, gjord av Tobuscus. Klicka Här för att se den cx (Observera att jag lärt mig hela sången utantill xD)

Många kramar från eran knäppa Ost som gillar att skriva långa inlägg o.o"
*ger dig kaka bara för att du orka läsa allt*

Fråga: Någon av er som spelat A'sC? 
Var det kul eller inte värt det?




2 kommentarer:

Vad tänker du på sötis?? c: