torsdag 10 april 2014

Why Vegas, Why??



Varför hatar tekniken mig?? ;__;


Error, error, error.....

~~~

Ska vi ta det från början? Det började med när FRAPS började lagga och hacka som jag skrev om för ett litet tag sedan. Jag provade att av och ominstallera det hjälpte lite men det var fortfarande för hackigt. Cladd kom då med ett tips och förslag att jag skulle lada ner Bandicam istället. Ett program som liknar Fraps, att man kan spela in skärmdumpningen. Så det gjorde jag. Efter lite trix fick jag igång det och jag kunde filma utan lagg, allt var frid och fröjd.

Tills jag skulle börja redigera, då händer det ni kan se på bilden ovan. Vegas kan av någon anledning inte öppna upp filmklippen jag spelat in med Banicam. Och jag förstår inte varför. Både Fraps och Bandicam sparas som AVI filer, Bandicam filmerna är inte större och storleken borde för övrigt inte ha någon betydelse! Jag kan öppna musik, ljudeffekter och allt möjligt... utom det jag spelat in med bandicam!! ;__;

Linn satt i en halvtimme igår och brottaes med Vegas, men hon kunde inte hjälpa mig. Suck. Jag har ingen lust att filma om allt jag spelat in med Bandicam med hackiga Fraps, så för tillfället ligger filmredigeringen på is. Jag ska prova att se om det går att köra Bandicam filerna på gamla datorn och med Windows Movie Maker. Ska även se om jag kan få hjälp av Manda Panda eller ta kontakt med Alice W. Hon själv har ju Vegas Pro 12 och har spelat in med Bandicam, satte... :/

Suck, jag blir så trött bara!! ._.

Tips, råd, hjälp att ge?? :o



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: