måndag 2 september 2013

Äntligen Maniac *-*



Först, ursäkta att bloggen varit liite död under helgen - men jag har blivit konfirmerad och haft gäster hela helgen så jag hade ingen tid över ;3

~~~

Men i lördags hände det....
Det som varit som en omöjlig dröm...
Det som varit ett för högt satt mål...
Men det hände, i lördags....



Maniac är äntligen i level 15!! O.O

Tack vara Linn Fudge Shyforest som orkade levla upp honom den lilla biten som fattades x3

Här är han nu, fulltränad och snabbare än någonsin *fanfar*

Racerhästen Kärleksgalningen!!

Och som jag planerat, nu när han är i level 15, ska han börja tävla i Championaten :D


Sååå....

Jag valde ut Gådchampionatet, eftersom han bäst känner till miljön och terrängen där.
Men....

Jag förstår nu precis varför han fick sluta tävlingskarriären på galoppbanan...
Hästen är ju helt hopplös i starten! x_x

Han kan inte stå still en sekund, trippar och står gärna på bakbenen - det var knappt att jag kunde anmäla oss! O.o

Så under värmningen gick det sådär, han rusa runt i fullt tävlingstempo fast vi bara skulle ha kort galopp... Jag ber om ursäkt till alla medtävlande som fick hoppa undan när Maniac rusar blint fram...

En liten fotograf lyckades få en hel del bilder på oss vid starten...









Vi lyckas iallfall titta in i kameran 8D

Men tillslut fick vi våran startgrupp och jag kunde sadla på utrustningen och vi ställde upp på startlinjen. 
Men inte heller där kunde hästen stå still ._.

Vi fick lägga massa små volter för att inte hästen skulle trampa över linjen och få tjuvstart så att vi riskerade att bli diskade x_x

Men vi lyckades ta oss till start...


För att vara första loppet gick det väldigt bra tycker jag :3
När hästen väl fått tillåtelse att springa var det inget som kunde hejda honom :P
Dock tror jag Maniac missbedömde hur långt loppet egentligen var, det är ju definitiv mycket längre än en galoppbana och här springer man ju inte bara "runt i en cirkel" utan här är det ett långt spår med hinder :P
Såå... han tog kanske ut sig lite mycket i början och hade inte lika mycket kraft som han behövde i slutet.
Desutom skyddade han lite för "den stora stygga vargen" och vi kom på efterkälke. 
Men vi slutade på en 9:onde plats, helt okej ändå! 



Maniac är ju fortfarande ung och har mycket kvar att ge, när han fått lite rutin på championaten och vet hur det går till kommer han bli en ostoppbar tävlingsbulldozer med turbo. 

Förhoppningsvis så var han bara överladdad och överexalterad vid starten eftersom han inte tävlat på så länge, det kommer säkert gå lugnare till nästa gång - förhoppningsvis xD

~~~

Så räkna inte bort oss bara för att debuten gick sådär!
Innan ni vet ordet av är allt ni ser av oss ett par blixtrande hovar i horisonten!! ;D

Ha det!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: