torsdag 12 september 2013

Planer...



Heeeej! ^^

Ni kanske märkt att fliken "Noveller" och "Berättelsen om Silvertear" tagits bort, och låt mig förklara innan ni drar några förhastade slutsatser... xP

Det är inte så att jag bestämt mig för att total dissa dem två idéerna, nej, utan nu är det så att jag och miss Fudge har framtida planer ihop...

För vi två - eftersom vi är BFF:s irl och känt varandra halva livet typ - har bestämt oss för att skapa en gemensam blogg :3 Det kommer fungera precis som "Jorvik Jokers" som ett exempel - det kommer fungera precis - eller åtminstone liknande - så :3

Nu kanske ni tänker: "Varför det?" "Vad tjänar det till?" och "Vad har det med dina Noveller att göra?" jooooooo..... 

Vi ska inte bara starta en blogg utan vi ska även skapa ett konto på en Novell sida på nätet, där vi ska lägga ut novellerna - och det kommer bli både på engelska och på svenska! 8D (Det betyder vi skriver en novell på Svenska, översätter sen till Engelska och lägger ut Novellen på båda språken ;3)

OCH, inte bara Novellerna kommer vara på både Engelska och Svenska - utan även våran nya blogg!
Japp, vi ska skaffa en direktlänk så alla Engelska fans kan läsa vad en Ost och en Fudge gör :D
För, jag har märkt att flera från engelsktalande länder söker sig till min blogg, men som - såklart - inte fattar ett ord på svenska xD

~~~

Detta betyder att denna lilla blogg, Jenny and Silvertear, kommer bli *dum dum* pansionerad :P

Japp, vi ska "dissa" blogger och gå till Weebly istället :D
För, helt ärligt, blogger.... suger xD

Jag tänker inte ta bort den, nej, den ska få stå öppen för folk att komma och läsa, minnas den gamla tiden då Nightforest var Solo xD

~~~

Fördelarna som blir med den nya bloggen kommer bli bland annat att den kommer bli mer aktiv, då vi är två som bloggar och inte bara jag :3 Som sagt, utländska läsare kommer kunna läsa om oss, det kommer bli lättare att hitta på bloggen då det kommer finnas kategorier mm... Och, ni kommer få se Jorvik ur en Fudges ögon... 

Med mera med mera...^^

Ur en Fudges ögon...
(Bild redigerad och tagen av Linn ^^)

~~~

Linn och jag har redan börjat planera, namn, design osv...

En sak vi ska ta med från denna bloggen, är min bild jag alltid har i slutet (ryttaren under trädet) för det är ju liksom "min logga" och "min signatur". och för att kunna skilja på mina och Linns inlägg sen, så gjorde jag en bild åt henne också! :D Hon fick säga sina önskemål (rättelse, hon sa sina krav och krävde att jag skulle uppfylla dem xD) Det är precis samma tema och stil som jag har, fast hennes är mer... dramatisk... xD

Jag har skickat bilden till henne, har inte fått ngt omdöme än, men godkänner hon den så blir den såhär:

Tro det eller ej, men bilden är redigerad i Paint! OwO
Förutom skuggan och ramen, den är Pixlr 8D

Ungefär såhär lät det när vi skulle komma fram till hur hennes bild skulle se ut: 

Linn: "Jag vill ha ngt dramatiskt... typ... att jag hoppar i luften eller ngt!"
Jag: "... men trädet måste va med.."
Linn: "..."
Linn (igen): "Men då kan jag hoppa över det! Eller, det kan va i bakgrunden... medan jag hoppar över ett stup! :D"
Jag: "..."
Jag (igen xD): "Visst visst, jag ska fixa ett stup till dig. Det är det minsta jag kan göra eftersom du ska fixa designen mm :3"
Linn: "Precis ^-^"

~~~

Så jag har delat med mig en bit om framtidsplanerna! :D
Vi har inte kommit på ngt namn på bloggen än, men vi tänker så det knakar ;D

...
Men tillsvidare får ni stå ut med Jenny & Silvertear ett tag till!! 8D

Maha...

Ha det vänner! ^^

Jämför min bild med Fudges? Vilken är finast?! OwO
xD







6 kommentarer:

  1. Jag tycker den med hoppet är finast

    SvaraRadera
  2. MIN E FINAST :D !!! Och jag godkänner den... kanske ... ;)

    SvaraRadera
  3. Jag redigerar nästan bara i paint, har du några tips på hur man få bilderna att se lite extra fin ut?

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Teach you what? How to eat cheese?? OwO
      Nej men ska förklara i nästa inlägg, flera undrar xD

      Radera

Vad tänker du på sötis?? c: