onsdag 18 september 2013

Redigerat... igen xD



... 
Jag har ryck just nu OwO

Här är bilden denna gång :3
Lite av ett kollage, typ xD



Den är medvetet suddig, mest för att jag ska använda den i en Lyrics-film sen ;3

Men ville bara dela med mig av den ^^

~~~

Såg att flera undra hur jag gjorde "Under trädet bilderna" och fick bra resultat i Paint...

Tja... ledsen att göra er besvikna men det är inte svårt och ingen "big secret" bakom o.o
Allt jag gör är att jag klipper ut hästen och ryttaren från "Sommarryttarens" och "Vinterryttarens" startsida.
Så det bara är siluetten av hästen och ryttaren, ingen bakgrund. Sen går jag till googel och söker på träd xD
Hittar ett lämpligt och tar bara "Kopiera och Klistra in" och sätter det bakom xD

*tadaaa* xD
Så, när jag gjort det så ser bilden ut, ungefär såhär: 


Fattar ni???

Sen går jag in på Pixlr, lägger enkelt till Skuggning och en ram med ett enkelt klick xD
Och sen är det klart o.o

Det som tar tid, är att klippa bort ryttaren och hästen från bilden -.- och DET tar tid om man gör det i Paint, som jag gjorde <.<

~~~

Jag rekommenderar starkt Pixlr, till er som inte har eller tänker skaffa ett Photoshop program.
Pixlr är gratis och är på nätet och du behöver inte ladda ner någonting eller betala :D

Antingen välger du Pixlr Express där du väljer en bild du har på datan, lägger till ramar, texter, stickers, skuggning, gör colage med mera med mera.... (Det är med Pixlr express jag la till skuggningen och det på min "signatur bild" c;) 

Eller så väljer du Pixlr Editor, fungerar som ett Photoshop program fast i enklare form c:
Bra om man är ovan - som jag xD (det var med Editor jag gjorde bilden ovan c:)

Och om du är lat/ovan eller bara vill experimentera med bilderna så kan du ta Pixlr-o-matic  fyra enkla steg men som man lätt kan få coola bilder av :P

Testa vettja ;D
Och även om ni inte fattar allt eller hur man gör, ge inte upp, pröva er fram ;D

Låter som en dagis fröken nu känner jag o.o xD

Men iallfall klicka Här för att komma till Pixlrs startsida ;D

Nu har jag gjort reklam för Pixlr xD
Och använt deras namn 52 gånger i detta inlägg o.o
aja, dissa Paint och gå till Pixlr xD

Ha det! ;D



7 kommentarer:

  1. jätte fin bild :D du blir verkligen bättre :3!

    Det finns ett bättre program som jag brukar använda, det heter Ipiccy.com och e helt gratis ;) prova iaf, man kan ju alltid använda både ^-^

    SvaraRadera
  2. Fungerar det att använda det där programmet när man ändrar färg på hästarna & ryttarnas kläder i Starshine 1?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njaaaaaa.....
      Det beror på hur bra man är på att redigera.
      Nej, du kan inte, med ett enkelt tryck byta så att Starshine blir svart tillexempel.
      Men du kan fylla i med nya färger och sen jämna ut och skugga etc bättre än i paint, mycket bättre ;)

      Radera
  3. Jag gillar det programmet nu :)
    Men hur ändrar man färg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan du göra med Pixlr Editor, knepigt och man får lägga mycket tid men det brukar bli bra i slutändan! 8D

      Såvida man inte är IT handikappad som jag xD

      Radera
    2. Jag hittade det tidigare idag XD
      Jag har även redigerat några bildar XD

      Radera

Vad tänker du på sötis?? c: