fredag 24 januari 2014

Farväl Goldenhills...



Ikväll anlände flyttbilen till mitt älskade Gyllenbladen, för jag har flyttat. Ja ni hörde rätt, Jenny Nightforest har flyttat ifrån sitt älskade GÅD. När allt var inpackat åkte bilen iväg medan jag gjorde i ordning hästarna för avfärd. En hästlastbil skulle komma lite senare, så jag hade tid att säga hejdå till mina favorit platser... Tigertear var extremt rastlös så tog henne på min "Hej då runda" 

~~~

Anledningen till att jag flyttar är inte för att jag tröttnat på Gyllenbladen, utan på vägen till och från ._. Har ridit samma väg, exakt samma väg, om och om och om igen... Dag efter dag, vecka efter vecka... Man tröttnar på att se samma träd hela tiden, även om man gillar dem. Så jag flyttar, för att få se lite nytt och upptäcka nya platser och vägar c:

Dock så kommer jag sakna solnedgångarna enormt på stranden, Jag menar, bara kolla!! 


~~~

Likadant kommer jag sakna tävlingsbanorna (särskilt musiken) precis som äppeltävlingen är det mina favorit banor, men nu blir det paus från dem... Innan jag stack hjälpte jag Carin med stallsysslorna och även att ta hand om skräpet, det är det jag minsta jag kan göra för stallplatsen jag haft... Ett hett tips är att jobba för Carin i stallet, hon är generös med lönen!



~~~
En kompis till mig lånade Maniac (henne du sett inne hela kvällen typ...) och ville köra ett Champs med honom medan jag packade. Hon ställde upp i Gållenåsernas, och dem kom trea... Duktiga pålle, vi har varit medaljlösa länge nu så det var skönt att han fick avsluta bra :3 Men nu väntar nya lokala Championat!!



Hästlastbilen kom och alla hästarna gick glatt på, jag stängde om dem och bussen tuffade sakta iväg. Jag själv valde att rida igenom Gåd, Tigertear stod för skjutsen.


Jag städade rent, stängde och låste. Det finns nu en ledig stallplats och ett hett tips är att flytta dit om du gillar vacker miljö, avskildhet och spännande tävlingar!

Nu var den färgstarka ön inte mitt hem längre...


Så Jenny och Co har lämnat Gåd... för vadå? Inget centralt här inte, varken Steves eller Vingården. Jag har inget emot att ställena ligger lite avskilt - som ni vet ^^ - och var ett tag inne på Firgrove... Det är mysig och Luke skulle älska skogen, men Figge är inget för mig... Inte heller Valedale - det stället är jag så trött på efter alla sprickor så jag vill bara spy xD

Nej, i slutändan blev det inget mindre än....


Skördebygden!

Jag är där väldigt mycket nu för tiden, visst är det en aning för mycket folk i min åsikt, men jag vänjer mig ^-^ Jorvik stallen borde passa dem flesta av mina hästar. Silver får vara nära havet, Luke får en ny skog att lära känna, Maniac får nya utmaningar och Smokey kan stå extra i rampljuset med flera ögon som tittar. Tigertear är en storstadsbo så att ha Jarlaheimn som granne är ju bara en bonus. Royale kanske får det lite motigt, men jag tror han finner sig vid folkmassan. Det finns så många krypin där han kan gömma sig, så det ska nog gå bra ;3


Nu är det officiellt, Jenny har flyttat!! 83



Sug på den Kladdkaka >:D 
Hälsa artigt på din nya Granne och ge mig en välkomst kaka >:3 Men ta´t lugnt Cladd (och alla ni andra i SB >:3), det är nog bara tillfälligt xD Gåd är Ostens hembas, lär nog dröja max 2-3 månader innan jag drar "hem" igen :P






2 kommentarer:

Vad tänker du på sötis?? c: