måndag 6 januari 2014

Vi går mot ljusare tider!!


Vi går mot ljusare tider!! :D
...
...
...
...

Så f*ck heller ._.

~~~

Heeeeej på er :c

Jag kommer hem och tillbaka till er med dåliga nyheter...

Minns ni att jag skrev att jag fått dåliga nyheter irl för ett tag sen? Well, jag tänkte berätta dem nu... Varför? För att detta kommer röra bloggen, spelande och filmandet. 

minns ni denna lilla filur?


Min ponny Hazzan... <3

Han har varit utlånad sedan höstlovet, hos en tjej som varit och provridit honom flera gånger och verkade trivas jättebra med honom. Jag har hälsat på honom flera gånger, allt har sett jätte bra ut och jag har erbjudit mig att hjälpa till om hon får problem i ridningen osv... Men dem verkade trivas.  Men så på annandag jul ringer hennes mamma upp och undrar om vi kan ta tillbaka honom. Dem har helt enkelt inte tid. Stallet där han står, den hyran var betald till slutet av Januari så det var då vi hade tänkt att åka och hämta honom.

...

Men vi kommer hämta honom nu, idag, om en timme. För medan vi var borta så hade det uppstått "problem" exakt vad vet vi inte, men något som gjort att dem vill ha hem honom så fort som möjligt. Så min ponny kommer hem, kanske lika bra det :/

~~~

Men varför kommer detta påverka bloggen?

Ni vet redan att jag går i nian, nu till våran väntas Nationella Proven. Jag bor på landet och rider redan en häst. Min lilla ungpålle <3 Men nu när min ponny kommer jag få 2 hästar att rida och pyssla om. Oh wow, vad klagar hon för?! det är ju en dröm!! Men nä, det är det inte när du inte får någon tid över alls! Skolan, läxor, hästarna, my BFF, spelandet, bloggandet och filmskapandet... det tar för mycket tid!!

Och tid är det jag inte har :c
Jag vet inte riktigt vad vi ska göra med Hazzan, vi kommer söka efter medryttare men vi kommer inte låna ut honom igen den närmsta tiden. Vi känner oss svikna av den familjen som har haft honom nu, faktiskt (går inte in på varför) Men stan är liten och det är dåligt (finns inga alls) med busslinjer ut till där jag bor. Så att hitta medryttare kommer bli svårt, men vi ska försöka.

Men tills vi hittat nån form av lösning med min skrutt, så kommer bloggandet bli (halvt)dött. Jag älskar SSO för mkt för att lägga ner det helt. Jag ska försöka spela lika mycket som förr, men kan inte lova något. Likadant med filmandet. Jag kommer aldrig sluta göra film, det är för kul. Men det kommer ta längre tid mellan klippen. Sorry, men that's how it is.

Jag orkar inte uppleva hösten igen, med stress och press över bloggen och spelandet. Jag vill inte gå in i väggen, och mitt irl liv kommer före. Så bloggen o spelandet hamnar i kläm. Sluta helt kommer jag inte göra, men det kommer ägnas mindre tid åt det xc Något jag inte vill, men måste. 

Det är den bästa lösningen jag ser just nu :c
Vi åker strax, får se hur Hazzan mår. Att döma på dem andra i stallet där han står, så verkar han rätt nere...




2 kommentarer:

  1. Ojdå :/
    Geez vad jobbigt folk det finns, hoppas att det löser sig tillslut i alla fall :)
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag med!! :o
      Tack o många ost kramar tillbaks <3

      Radera

Vad tänker du på sötis?? c: