tisdag 14 januari 2014

Mood killers...



Okej, nu är jag riktigt ledsen :'c Mitt humör var på topp när jag var hemma efter skolan och precis satt mig vid datan och kollat runt lite, men när jag logga in på SSO så föll glädjen direkt. Kanske lite mycket text, men jag hoppas ni vill/orkar läsa ;/ Det är viktigt och jag hoppas inte fler känner såhär i sina klubbar.

~~~

Detta har med Water Roses att göra, klubben jag är med i. Och detta är det första gången jag skriver negativa saker om klubben, men jag kan inte blunda längre. 

I Söndags hade vi ett klubbmöte, det första sedan jag gick med. Vi skulle ta upp lite jobbigare saker att prata om, stämningen har gått ner och eventen blivit dåliga. Jag kan inte säga så mycket om det eftersom jag inte varit medlem så länge ;3 Men iallfall, WR är en jätte mysig klubb, med god stämning. Det är mycket flum och flams och det är just den typen av klubb jag gillar. men sen såklart är vi seriösa också c; På event är det muntert och aktiv chatt, mycket stim och skoj men ändå så gör vi det vi ska - mer eller mindre bra vissa gånger, eftersom det kan bli lite väl flummigt.

Personligen har jag inget emot det, det får gärna vara flams och trams. Men inte på ett klubbmöte. När Amanda skulle berätta dem "jobbigare" sakerna, som när vi skulle kicka extremt oaktiva medlemmar - då var det hur mycket flams, Caps mm som helst! Och det var det genom hela mötet, i början gick det bra men sen var det fullt liv i chatten. Okej, jag har inget emot att det är flamsigt på events, men inte på ett möte! Där går gränsen - för mig. Okej, man fick fram sin åsikt om man ville dela den, men det hade varit lite enklare om det inte var massa "HAHAHA!!" och "OMG JAAA!!!" emellan. Jag störde mig en aning, men sa inget. Kanske bara jag som överreagera, vad vet jag. 

Det som togs upp på klubbmötet och som vi kom fram till står på WR bloggen, och jag citerar där ifrån:

"Under v.2's möte så dök väldigt många upp och vi pratade väldigt mycket. Vi kom fram till att vi måste börja hälsa och prata med alla precis som det varit då klubbens stämning var som bäst. Vi måste bjuda in alla till att göra saker och inte bara vara med den man gillar bäst. Vi pratade även om att medlemmar måste engagera sig mer och försöka att gå på aktiviteterna så ofta som möjligt då de är väldigt tråkigt för de som håller i aktiviteten när knappt någon dyker upp. Mycket togs upp men detta var de viktigaste. Ha en trevlig vecka i WR"

Så vi ska bli mer aktiva på events, inte bara chatta med dem vi känner mest i klubben utan släppa in alla osv...

~~~



Men idag så föll mitt mood som en sten när jag kom in, det var ingen som sa eller gjorde något mot mig. Och det är just det, ingen gjorde någonting. Jag brukar alltid skriva "Heeej :D" när jag loggar in, är det en aktiv diskussion om något så läser jag lite av den, fattar galoppen och börjar ta del av den. Är det ett event så stör jag inte (säger inget) förrns det är slut. Men idag när jag logga in var det helt tyst, några få inne och jag skicka som vanligt en hälsning. Det tog långt tid innan jag fick ett svar, och den personen som svara var tvungen att gå kort där efter. Okej, man kanske var upptagen med något, men man kan väl åtminstone kolla klubbchatten en snabbis bara för att se om nån skriver något? Hur många sekunder tar det att svara på ett hej??

Men det var inte det som gjorde mig ledsen.
Utan när jag varit inne på min mupp, konstaterat klubbchatten var helt död, så loggade jag in på Cladd för att ta hand om hennes hästar eftersom hon bad mig om det/jag lova henne att göra det idag o imon. Och vad jag möttes av var en blomstrande chatt. Det var många medlemmar som skrev "KLADD!!" eller "HEEEJ KLADD!!!" för att hälsa henne. Detta är inte nytt, det har hänt innan men då har jag bara tagit det med en nypa salt och skrivit: "Haha, sorry men är inte Cladd xD Gör bara hennes dagliga/levlar/tar hand om hästarna c;" För det kan ju inte vara så lätt att veta att det inte är hon som är inne.

Men det som gör mig skit ledsen/arg är att alla hälsade på henne, ville chatta med henne, ville göra klubbchatten aktiv - med Cladd. Men när jag var inloggad, en minut tidigare, var det ingen som ens orkade svara på ett hej.


~~~

Nej, jag är såklart inte arg på Kladdkaka. 
Hon har varit medlem sedan urminnes tider och jag fattar att många känner henne och är hennes vän. Jag är ny och har börjat få ett hum om hur alla är, inte så många känner mig i klubben - men jag vill gärna lära känna alla/så många som möjligt. Men att se att ingen vill/orkar chatta med mig - för att sedan bli helt lyriska när Cladd kommer in... Det gör ont.


Särskilt när personerna jag mötte var med på mötet, och vi var överens om att försöka chatta med alla - inte bara dem vi känner.


Jag sa inte att det var jag som var på Cladds mupp, jag sa inget alls. Jag blev så förbannad. Förlåt Cladd om jag gjort dina vänner sura, men jag tror dem fatta att det inte var du när jag/din mupp inte svara. Jag tog bara hand om dina hästar, red omkring lite och sen logga jag ut - arg som fan.

Okej, jag överreagerar - kanske. 
Men det här gör faktiskt ont.

~~~

Okej, nu är inte alla i WR så. Flera gånger när jag är inne så är mina vänner i WR inne och dem chattar jag med - och alla andra som säger något i chatten och vill prata. Jag är öppen mot alla, åtminstone försöker jag. WR är en jättebra klubb annars, men detta är ett stort minus - Min åsikt, och bara mitt tyckande. 



Nej, jag kommer inte säga till Amanda eller någon annan i WR om vilka personer det var. Jag tänker inte "anmäla" dem till Amanda. Jag postade det här på bloggen för att jag behövde skriva av mig, detta kanske är grovt sagt men jag vet inte om det här räknas som omedveten mobbning. 





3 kommentarer:

  1. Nåw Jen :/
    Vad jag minns har det alltid varit så, och enda anledningen till att dem hälsar är för det som sades på mötet ;) Ta inte ignoransen personlig, jag har också varit med om den. Enda lösningen enligt mig är att skriva ofta i chatten, då lär sig folk vem du är :) Tack för hjälpen med hästarna <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå, jag tar inte det personligt så xD
      Var bara trött och allmänt depp när jag skrev, dagen efter var det no problemo ^-^

      varse, säg bara T om det krisar igen ;D

      Radera

Vad tänker du på sötis?? c: