söndag 18 augusti 2013

Inspererad


Varning för låångt inlägg xP

Haaaaj! ^^

Som ni vet mina vänner, så var jag ju på semester i en vecka, och under den veckan har jag fått en massa (eller åtminstone 5) idéer till både film och bloggning! 8D

~~~

Till att börja med så har jag en älsklingslåt som jag har upptäckt 2 bitar ur som kan passa bra till ett SSO klipp :D Jag kommer aldrig orka göra hela låten (den är 4 min lång... + att - enligt mig - blir det aldrig bra klipp när jag har en hel låt xP) men åtminstone 2 delar ur den, om ni har tur så kanske jag gör hela första minuten av den xD

Så det var en sak...

Btw, det är ingen idée att tjata och fråga "Vilken låt är det?" för det tänker jag inte avslöja >:P Det får bli en Suprise... meheh...
Men jag kan garantera att det är en låt ni Inte har hört... såvida ni inte spelar/spelat KH 2 för då har ni definitivt hört den ;D 
Åter igen, ni behöver inte fråga "Vad står förkortningen KH för?" för jag tänker inte heller avslöja ngt där >:P Så elak jag är.. muhahahah!

~~~

Den andra biten är ju att jag ska försöka skaffa ett ordentligt och vettigt Photoshop program.
Jag försökte installera ett idag - med blandade resultat xD
Jag har laddat ner det, men ni anar inte hur mycket datan lagar när man ska installera ._.

Jag tänker skaffa ett, för jag blir så frestad och avundsjuk på alla redigerade bilder jag ser på andra bloggar, så jag "bara måste" skaffa ett program så jag själv kan börja redigera xD
Anyway, berättar när jag fått ett program som inte dissar mig xD

~~~

Sen, precis som jag lovade, har jag ju skrivit på "Berättelsen om Silvertear" och JAG ÄR KLAR!! 8D
För den intresserade kan jag berätta att det är 26 (!!) kapitel totalt + En Prolog och Epilog som ni kommer få läsa :P

DOCK!

Förvisso har jag skrivit klart den, MEN jag måste redigera och bearbeta den, rätta till stavfel och grammatiken... 

För allvarligt, jag började skriva på den vid Jul ungefär, och då var mina skrivkunskaper... katastrofala.

Men nu har jag - ego osten talar nu - utvecklats en hel del... och dem kapitel (10 st) jag skrev under semestern är jag faktiskt väldigt nöjd med. Men så skulle jag läsa igenom allt när jag var klar... och jag drog på mig skampåsen när jag lästa kapitel 1 - 5... 

Fy F*N Vad hemskt det var x'D

Det var så... obeskrivligt dåligt - i min mening.
Gramatiken, utfyllningen... stavningen... Blä!

Jag skäms jag skäms jag SKÄMS för att jag lagt ut det på bloggen tidigare... USH!


Så jag "måste" bearbeta min text innan jag vill lägga ut den, mest för er skull. Jag vill inte att ni ska få ett 26 kapitels drygt läsande... Och att bearbeta en text tar TID...

Till att börja med ska jag låta en nära kompis till mig läsa texten, hon ska sen få markera och stryka under delar i texten hon tycker "Det här får du göra om" eller "Jag fattar inte vad du menar, skriv om" eller "Va f*n är det här för skit du har skrivit" Typ. Sen ska jag rätta till allt hon markerat och SEN är den klar :3

Dock känner jag mig väldigt taskig eftersom jag "lovade" att bli klar med den tills skolan startar...
Jag funderar på att faktiskt lägga upp den oredigerade versionen, men som sagt... jag vill inte tråka ut er med drygt läsande... Jag är osäker på om jag ska göra det, Vad tycker ni?

~~~

Men iallfall, när jag satt i stugan vi hyrt under semestern och skrivit en bit, så insåg jag hur kul jag tycker det är att skriva berättelser. Jag har massa idéer som kan bli riktigt bra - där var ego osten framme och talade igen xD - men dem dom behöver inte vara 100 sidor långa :P
Det räcker med att det "bara" är två, tre ark max. 
Så det sista jag vill säga är, att jag ska börja skriva lite Noveller och lägga upp!

Korta, enkla men bra Noveller. 
En Novell är kort, behöver inte vara lång - men det bästa är att det inte tar tusen år att redigera.
För det höll på att knäcka mig under semestern, när jag insåg att jag var tvungen att redigera varje mening i dem 10 första kapitlen och insåg vilken tid och vilket jobb jag skulle behöva lägga ner när jag trodde jag var klar ;_; 

Så säg, jag skriver ett ark som är en A4 långt, bearbetar, gör om lite, tar bort eller lägger till och poff!

Nybakad Novell! :P
Så det har bildats en ny flik uppe under headern, kolla in den så snart jag lagt upp den första Novellen där ^^ (Eftersom det här är en blogg om SSO och Hästar, så kommer Novellerna vara knutna till spelvärlden och framför allt hästar :P Det blir inget skriva skriva om flygplanspiloter om ni tror det xD)   

Btw Jag hoppas verkligen ni gillar att läsa andras verk om hästar och dylikt... om inte kan ni dra dit pepparn växer. xD

~~~

Okej!
Det var typ det jag ville berätta nu :P
Osten är fylld av inspiration igen - före semestern hade jag århundradets idétorka xD

Ha det!


P.s Hoppas ni orkade läsa allt, blev lite längre en vanligt och - flämt - utan bilder owo










3 kommentarer:

  1. Hej!
    Slutade du skriva på "Dolda Skuggor" som du brukade lägga uppförut?
    Den var jättebra! Och gav mig inspiration att börja skriva själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att jag gav dig inspiration ;)
      Men tyvärr, ja jag har stannat upp och skriva den. Inte kul alls eftersom jag gillade storyn själv, men jag hinner verkligen inte med allt. Skolan, hästarna irl, vänner, träningar och sso, det tar för mycket tid ;/
      Kram!

      Radera
  2. Jag förstår dig... Ibland blir det jobbigt själv att fortsätta på den jag skriver...
    Tråkigt att du inte hinner men nu är det ju som det är.

    // Sofia

    SvaraRadera

Vad tänker du på sötis?? c: