onsdag 21 augusti 2013

Smokey



Alltså... 
jag måste sluta med mina teorier... xD

Jag citerar: 
"Eller så gör dem det snabbt, kanske två veckor" 
och vad händer... *poff* en vecka xD

Iallfall, Ponnysarna kom idag :3

Och som väntat, mass explosion, "alla" (känns så iallfall, fast det inte är så) har skaffat en ponny.

~~~
Och jag lider med er som inte kommer skaffa nu, känslan i magen. Man vill så gärna ha en... ta hand om en, rida en...
Jag vet precis hur det är, när friserhästarna kom... ush! xP 
Jag var så avundsjuk. Jag ville så gärna, men jag kunde inte ha en friser för jag hade inte råd. Jag hade ingen lust alls, att logga in och se alla svarta läckerbitar...

Men den här gången slipper jag ha en klump i magen...

...för jag är en utav dem som skaffat en ponny! :D


Säg heeej till Smokewhisper!





Det blev som jag hoppades, ponnyerna kostade "bara"  350 - 550 sc.
Och eftersom jag sparat och sparat till Palominon, så hade jag faktiskt råd :3

Jag trevade och valde, mellan skimmeln och isabellen, men tillslut blev det skimmeln :3

Och hans namn är Smokewhisper aka Smokey!! :D

~~~

Och han är en fantastisk hopp-ponny OwO
Han hoppar ju bättre än Maniac ju!! :o


Jag vet att man ska "ta det lungt" och lära känna sin häst ordentligt innan man börjar träna och tävla... Men Smokey var extremt hoppsugen, så... tja....

Vi hoppade runt lite i RH xD

Och sen  så var Smokey sugen på att hoppa det högsta hindret på banan, det som är typ dubbelt så stort som han själv...

"En baggis!"


Men Smokey pallar allt!

"Här kommer Smokey!"

Smokey - Das Racer Ponny....


Så, ja har köpt en hopptalang! *-*

Han kommer bli en fena på omhoppning, så fort han fått lite energirik havre så han får fart på benen så xD

Han hoppar gudomligt, men turbon behöver mer power...

~~~

Aja, det kommer ;D

Nu ska hans höghet Smokey få bekanta sig med dem andra hästarna... Det kan bli kul :P

Ha det!
//Osten och Smokey


P.s  Kiwi pratar om att skaffa en skimmel hon med, 
om hon gör det, då kan vi ha Ponny-Party! 8D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: