söndag 18 augusti 2013

Ponnyerna



Okej, 
Jag vet att jag är helt efter i denna punkt, men jag har varit på semester så jag har "tillstånd" om att skriva om det i efterhand...

Lika bra att få det överstökat, jag säger det rätt ut!
*harklar mig*

Det ska komma ponnys!! :D



Jag ska helt klart ha en... MEN...

Samtidigt vill jag ju ha henne också... ;_; 

Hon ska inte heta Morningstar längre, hon ska heta ngt annat, berättar vad i ett annat inlägg ;)

Jag har sparat, jag skulle till och med få 100 sc över om jag skulle köpa henne nu.

Men jag vill så gärna ha en ponny!
Det har jag velat ända sen friserhästarna kom och det började ryktas om "kommer det stora kommer det små" och nu ska dem ju komma...

Dock vet jag inte vilken av dem 4 jag vill ha, jag tror inte isabellen och inte heller den svarta... det hade varit kul med en skimmel, men den liknar så mycket en ponny jag känner irl xD

Helst av allt skulle jag vilja ha en riktigt mörkbrun :3
Eller ännu hellre en brun-skäck med svart man *-*

Men det kommer bli ett sånt hysteri när dem kommer, alla (så vitt jag uppfattar det) kommer ha en eller skaffa. Men i mitt fall, jag tror det blir den bruna... eller skimmel... eller varför inte den svarta? 
suck... beslutsångest xD

...
men så kommer nästa fråga...

Vad kommer dem att kosta?
Vad är det rimligt att dem kommer kosta?

Nu är det Ponnyer vi snackar om. Små, söta hästar med världens största behöv till mat och godis...
Om vi säger såhär. 
Jag minns inte exakt, men visst kostar dem billigaste hästarna runt 300 sc? 
och dem dyraste, runt 1000 sc, eller hur?

Så vad är rimligt?
Enligt mig, i och med att dem inte är så stora (men vad gör det?) så skulle jag kunna ge... 400 - 500 sc utan att klaga. Kommer dem kosta mer, typ 600, då blir det lite motigt men jag kommer göra det. Men om dem kostar 700 eller mer... hehe, då tar jag Palominon :P

Men sen om ponnyerna kommer röra sig annorlunda - vilket dem borde göra - och kanske rör på huvudet och så som friserhästarna, då kommer nog priset skena...
Men samtidigt, 990 sc för en Ponny??
Skulle inte tro det.

Jag hoppas det kommer komma fler ponnyer :D
För jag ser ingen där uppe som jag bara: Wow! Den måste jag ha!!
Det är mer "Jo, men jag ska helt klart ha en... frågan är bara vilken..."

Jaja, nästa punk.

Varför skrev SSO "Vi kan inte ge ett exakt datum när dem kommer men vi kan redan nu ge er en smygtitt på dem" och lägger upp bilden?
Vill dem ha en frågesverm större än Jupiter mot sig med frågor som: "När kommer dem? Kommer det fler? Vilka färger? Hur mycket kommer dem kosta? Vilka raser?" 
Eller så kanske dem redan har fått tusentals frågor som "Kommer det komma ponnyer?" så nu har dem som undrat fått svar på sina (eventuellt ställda) frågor; Kommer det komma Ponnyer? Svar Ja.

Tillsisst, dem skrev ju exakt datum, och om jag känner SSO rätt.... så lär det dröja 1 månad ungefär. 
Det skulle iallfall inte förvåna mig om det blev så.
Dem skrev ju tex "Gyllenåsernasdal kommer öppnas nån gång i vår"  och den öppnades ju den 6/6...
Så när dem säger "inget exakt datum" så kan det vara relativt långt bort.

Eller, så bestämmer dem sig för att göra det snabbt. Så kanske... om två veckor. Jag skulle inte tro att det blir kommande onsdag, det vore kul, men jag tror det inte.  Det är liksom antingen eller, antingen tar det en evighet, eller bara nån vecka....

Det vore faktiskt positivt - för mig - om dem kom säg 3 veckor senare och ponnyerna kostar säg 400 sc (inte så troligt men Om) så har jag faktiskt råd med både en ponny och Palominon 8D
Önskescenario  kommer inte hände - men det vore underbart om det gjorde det ;)

Iallfall... Nu ska inte diskussions osten tjata mer, men innan jag lämnar er för ikväll, vill jag ställa en fråga:

Kommer ni skaffa en ponny?

Kram eran Ost :*



1 kommentar:

Vad tänker du på sötis?? c: