söndag 4 augusti 2013

Så mycket för mina teorier...


OBS!

SPOIL PÅ HUVUDBERÄTTELSEN!!

(har du inte kommit så långt med huvudberättelsen rekommenderar jag att du INTE läser detta inlägg... Åh andra sidan så har jag bara tagit bitar ur uppdragen, i en helt annan ordning... Välj själv om ni vill läsa :P jag varnar för en annan sak oxå, detta inlägg är en aning konstigt och förvirrande xD)

~~~

Eh... ja... xD
Hej iallfall, nu tänkte jag - precis som spoil-rubriken säger - dra ut bitar ur uppdragen som varit... och lägga till Mina kommentarer över det >83

Let's start eller vad säger ni??

~~~

Okej, ni mins mina teorier jag hade i ett inlägg tidigare??
om den där grottan som Lisa kunde tänkas vara inlåst i??
Tja, vad kan man säga - så mycket för mina teorier...


(Man skulle hitta en Spejare för han skulle spionera på Dark Core åt druiderna)


Ingen fängelse grotta för Lisa som jag trodde/hoppades att det skulle va...
Nope, det var en spejares tillhåll...

Så mycket för dom teorierna...

Och inte vilken spejare som helst heller, en som är svartklädd och nästan lite... emo... se själva o.o

(jag har inget emot folk som är emo om ni tror det, men det var liksom det intrycket jag fick av honom, sorry >.<)


Btw, om ni undrar vems häst det är så är det inte Spejarens, utan min vän Lovas xD

Iallfall, så Mr spejare hälsar en välkommen och bla bla...
jag bestämde mig iallfall att se mig omkring i hans lilla tillhåll c:<




Jaha... det här var ju fint... ett tält i en grotta, varför inte?? c:




Vad ska du ha burarna till din mupp?? o.o

Söt häst :D


Skylten: "To the tunnels" xD


W_T_F_?!! O.o
Burar, häst och vagn, tunnlar... och en data????


Skum typ detta :P
Jag menar, vem har drömfångare över en data?? xD

~~~

För att understryka det jag nämnt innan med "så mycket för dom teorierna" så var det inte heller Emma i Gyllenbladsskogen som startade uppdragen med Meteor...
Utan det var herr Spejare som gav tipset (som vi redan visste om) och tyckte vi skulle berätta för Linda om det, men en sak bara:




Jag har inte tänkt på det innan, varför Meteor och Linda inte varit tillsammans förrns nu, jag trodde väl att han stod på Jorvik stallet där Tin-Can varit, men nej, han har tydligen varit spårlöst försvunnen utan att man fått reda på när han försvann eller hur...
...
*tänker efter*
Såvitt jag minns så har ingen nämnt ett pip om att Meteor varit försvunnen! o.o
Ingen har ju nämnt ett pip om Meteor överhuvudtaget nu när jag tänker efter xP
...

aja, nu är dom återförenade iallfall... Linda x Meteor!


~~~

Iallfall, Det visade sig att spejaren hade en del av sidorna i boken - som ska hjälpa oss slåss mot ondskan - vi ska samla ihop, så när jag fått den, gett den till Elizabeth så säger hon:


och jag bara:
VAVAVAVAVVAVAVAVVAAAAAA?!!!! O.O

HAR NI VETAT VAR BOKSIDORNA SOM SKA HJÄLPA OSS ATT STOPPA ONDSKAN, VARIT HELA TIDEN?!!
VARFÖR HAR DRUIDERNA INTE SAMLAT DOM TIDIGARE MEDAN MAN SJÄLV VARIT PÅ DERAS TRÄNING?!!
FÖR ATT SPARA TID LIKSOM!!
HELA TIDEN HAR DOM JU TJATAT OM ATT "TIDEN ÄR KNAPP, VI MÅSTE SKYNDA" ;__;

suck...

~~~

Iallafall - ursäkta mitt damp utbrott xD

~~~
En annan sak jag både stör mig på och garvar över: 


GAHAHHAHAH xD

Ni ser inte hela konversationen (för jag är är lat för att lägga upp den >83) men det han sa var typ: "Den andra kopian är inlåst i månens kammare och för att komma in dit måste Linda låsa upp den, hämta Linda" 

Så....
 Mot Vingården!!

Väl där:

ännu ett WTF?!! moment xD


Btw, eftersom graven är en hästfri zon, så stod Meteor utanför när man kommer...

Men, när man gått in, Linda låst upp dörren och man fått kopian och går ut och gör sig bered att resa mot VD....



Före och Efter


~~~
Väl framme i VD:
Ännu en sak att understryka, det jag mena med "varför har dom inte hämtat sidorna om dom visste var dom var hela tiden"


suck... suck.. suck.... ._.

MEN SEN TOG DET SLUT! D:
Elizabeth kommentar ovan var det sista :c
sen dök denna bekanta kommentar upp:



Så vad betyder detta??
att vi måste vänta ytterligare 2 månader innan nästa del kommer?? ;___;

Suck...
Aja, men överlag var det bra uppdrag c:
Undrar hur mycket ni fatta av mitt långa, röriga inlägg... känner att det var VÄLDIGT förvirrande xD
Ni sitter väll och tycker att jag är en galen idiot som ni aldrig vill följa igen xP
aja, jag är trött och sliten efter lägret, vi skyller på det 8P

Det blir bättre imon!! xD
(Hoppas jag cx)


Kram!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: