lördag 1 februari 2014

Arrow



Heeej!! 

Här kommer en liiten uppdatering om Arrow :3

~~~

Eftersom Maniac är skadad och har konstant boxvila och inte får röra sig en millimeter i onödan, har jag börjat ta Royale som tävlingshäst. Även om han är skit blyg, så tycker jag han klarar sig bra bland allt kaos :3 han har smått insett att alla hästar omkring honom INTE är fokuserad på honom, utan på att komma först... Så han är liiiite ner avslappnad nu ;3

Men särskilt under dem här dagarna har jag lärt känna lille Arrow. och han är milt sagt en svår typ. Han står tillsammans med Smokey och Royale i den största boxen i stallet, mest trycker han sig mot ett hörn men han har börjat slappna av och komma till sans. 


Fram tills idag har han bara fått va ifred, fått chans att lära känna dem anda hästarna, kaninerna och stallets miljö och rutiner. Han är inte mycket för att visa hur han känner men han verkar lite gladare nu än när han kom.
Men i morse bestämde jag mig för att ta ut honom en sväng. Mest för att se hur han reagerar med mig i sadeln, vilka ovanor han har och hur man ska kunna börja planera för att arbeta bort dem. Jag borstade och sadlade, han var starkt misstänksam mot mig när jag hämtade sadeln. Jag la på den mjukt och spände sadelgjorden, han gjorde inga mer protester än att lägga öronen bakåt. Jag satt upp och red honom på arenan. Han var spänd och tog hjälperna med överdriven respekt. Stackaren var livrädd för skänken och sporrar kan jag bara drömma om att rida med. 



När jag ridit en kort stund i paddocken, konstaterat hur han var och betedde sig, så tog jag ut honom en runda. Först red jag till sranden, för att se om han var lika stor vatten fantast som Silver. Men nej. Såfort jag manade honom att nosa på vattenytan, så var det tvärt nej. Inte en droppe vatten fick nudda honom, han undvek det till varje pris. 


Efter stranden så tog jag han till skogen, kanske var han och Luke kosmiska tvillingar eller nått. Skogen var bättre än stranden, särskilt dem täta delarna. Han strålade inte av lycka över att vara där, men han vantrivdes åtminstone inte. 
När jag ändå var i skogen så provade jag att mana honom på en stock. Kanske var han som Smokey, galen i hoppning... Men nej. Tvärnit framför.


Efter det så skrittade vi hem igen. När jag suttit av försvann den osäkra, rädda ponnyn och ersattes av en ilske best på fyra ben. Han bet mig när jag skulle borsta av! :o
När han var färdig och jag släppte in honom i boxen, gick han till ett hörn. Smokey försökte vara vänlig och lekfull, men Arrow ignorerade.

~~~

Så så ser det ut. 
Arrow är en speciell typ, men jag är säker på att han kan "omvandlas" och bli mer possessiv, bara han får tid och rätt hjälp c;

Ska tänka ut en plan medan jag ska titta på mellon, ha det!! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: