torsdag 6 februari 2014

Tigerflickan...



Heeeej!! :D


Nu när hästön är kommen så skickade jag iväg Silver och Luke först på semester! :D Silver och Luke har blivit väldigt bra vänner nu när dem fått dela box, jag har ju haft dem båda längst (Silver längst, Luke näst näst längst ;3)  så det var klart att dem borde få semester efter att få ha stått ut med längst, haha <.< 

Det var lite jobbigt att inte ha Silver i stallet, men han travade glatt ut i paradiset och såg helnöjd ut så det lättade ens samvete en aning x3 Efter att ha kollat med personalen på ön, så skickade även dit Maniac. Han får gå i en liten sjukhage, bredvid dem andra hästarna och njuta av solen sken. Bättre än att tå och damma i stallet ;3

Så kvar i stallet är nu två Hobbitar, en jätte och en rasande tiger... Efter att Maniac åkt blev Tigertear inte direkt överlycklig... Hästen håller bokstavligt talat på att riva stället, hon saknar sin partner något enormt...

För att få henne att tänka på något annat, är det därför henne jag rider mest nu. som ni vet en innan, så har hon och jag inte direkt varit som bästa vänner precis... men det går framåt :D


Hon har slutat bocka av mig var o varannan ridtur. Hon har börjat att acceptera att ha mig på ryggen med sadel ibland, och även dem vanliga tränsen är inga problem! :D Hon är fortfarande envis till tusen, vill fortfarande gå sin egna väg, men hon har börjat mjukna lite iallfall :3

Skönt, det räcker med en problemhäst i stallet... Darkheart gör små framsteg, men om Tigertear fortsätter blomma och mogna till ig, kanske hon *gasp* kan bli en normal ridhäst! Då kan jag lägga mer energi o ork på Arrow :3

Ha det!
    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: