torsdag 20 februari 2014

My first hater



Hellooo!! :D

Tänkte skriva om en sak som är lite, i mina ögon, så enormt störande. Och det har med Youtube, egentligen alla sociala medier, att göra. Det är om just personer som kommer och hackar, klagar, gnäller, kastar skit, sprider rykten osv, om spelare. 

Jag säger bara; Hur orkar ni? Har ni inget bättre att göra??

Det är kommentarer som: "DU TROR ATT DU ÄR NÅTT BARA FÖR ATT DU GÖR YT KLIPP OCH HAR EN BLOGG. JÄVLA WANNABE! FÖRSÖK INTE VA NÅGOT, DU ÄR INGET!!!!!" Känner ni igen er? Ni fattar vad jag menar? Haters. 

Personer som gör detta, varför ödsla tid, energi, ork på att såra och kränka andra? För-att-dem-mår-dåligt-själva eller? Jag vet inte om att kasta skit på andra får en att bli glad, att få igång en hat-diskussion eller ngt, men jaja. 

Det jag specifikt tänkte prata om idag, är haters på Youtube
Detta är på ett utav mina klipp. Okej, jag vet vad  ni tänker: "Men gud ska hon gnälla för en som inte gillar eller?!" Nej utan det är för att det är samma person som inte gillar flera av mina klipp. Okej, jag har inte blivit sågad, kränkt till botten eller något, men jag känner bara: Amen gillar du det inte, varför fortsätter du då kolla?

För okej, du kanske ser ett utav mina klipp om du kanske inte gillar lika mycket som dem andra jag gjort. (Drar hårt alla mothårs, självklart förstår jag att ingen kan gilla allt ;3) Men skit i det då. Titta inte på det fler gånger. Rösta nej, okej. Du gillar inte mitt klipp, fine. Men att sen gå in på alla andra, rösta nej, rösta nej och återigen, rösta nej... varför? Är du en ny som ser på flera av mina videor och konstaterar att det här inte är i din smak och stil, då kanske du inte ska följa och se flera av klippen.  

Sen känner jag med, dem som röstar ner bara-för-att (inte bara mina utan även Alice W, Sartern osv) okej, vi fattar att du inte gillar mig/videorna. Men säg vad du inte gillar då. Säg vad om är dåligt, vad som du tör dig på. För om du kniper käft och är anonym hater, jamen tror du klippen blir bättre? Jag vet inte vad ni inte gillar, för ni säger inget. 

Okej, nu är det 14 om gillar och 1 som inte gillar. 
Men faktum kvarstår. Det är ändå en. Och om jag skulle blir större på tuben, kommer jag få fler haters. Det är lixom "naturligt". för-man-man-ju-inte-få-göra-videor-och-va-glad, nejdå det måste ju alltid finnas glädjedödare. (Även om det är 14 glädjespridare c;) 

Säg vad ni vill, säg inget alls, men det är vad jag stör mig på c;

Stay awesome! :D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: