fredag 28 februari 2014

Lämna SP??



Ja det är något jag funderat över den senaste veckan, särskilt nu denna fredag kväll. Missta mig inte, jag har inte lämnat SP, inte än iallafall ._.

Anledningen till att jag funderar på det, är inte för att klubben har gjort ngt fel. Alla är sociala, trevliga och bra event... Men av nån anledning trivs jag inte till 100%. Jag vet inte varför, det är samma gamla vänner och nya, men det är inte samma stämning och atmosfär - åtminstone vad jag upplever. Jag vet inte, i WR kunde jag slappna av helt och vara helt "fri" i chatten. Säga vad jag ville, när jag ville och flumma hur mycket jag ville. Här, jag venneh, men det känns mer så... Spänt? Seriöst? Jag vet inte, jag vet inte. Men jag trivs inte. SP är inte WR, jag vet. Och jag märker det nu.

Sen är det pressen med eventkraven. Vi måste gå på minst 8 event varje månad (innan var det 12, men tack och lov ändrades det!) annars får man varningar och kan riskera att bli utslängd. Det är ett rimligt krav egentligen, men jag har ju fullt upp och det är knappt att jag hinner till event. Dem senaste dagarna har jag själv känt mig tvingad att lägga ner den lilla SSO tiden jag har på bara event och inget annat, jag vill göra andra saker med :c Sen fick jag veta av Jenzon idag att jag inte blivit uppskriven på närvaron - trotts att jag va med på flera events!! D: Tack och lov fråga hon mig om det stämde, annars hade jag fått en varning...

Jag känner mig inte lika social längre i chatten. Jag ser på medan alla skriver och pratar med varandra, men själv säger jag inget. Varför och när blev det så? Jag vet inte. Min bästaste Baloo (Cassandra Southland) som jag blev riktigt bra kompis med, träffar jag knappt längre. Silverlorden (Amanda Silverlord) är knappt inne samtidigt som jag längre och Blåskägg (Camila Bluebear) är jag inte heller med längre :c Varför? Det beror helt på mig själv, när jag är inne på SSO gör jag snabbt dagliga, tar hand om hästarna, säger några ord i chattarna och sen loggar jag ut... Thats it.

Därför funderar jag på att lämna, att låta någon annan som har mer tid att få ta min plats. Jag ser mina vänner när dem är tillsammans, men jag är inte där med dem. Jag tittar på från sidan, fast jag vet att jag får komma och va med dem. Jag ville inte att jag skulle bli osocial med klubben, men det har hänt. 



Därför kommer jag antagligen att lämna. Men inte än, och inte pga klubben... utan pga mig själv och all stress... Kanske behöver jag en ordentlig klubbpaus. Jag vet att om jag lämnar SP, kan jag inte tro att jag bara kan slinka in i klubben igen. Lämnar jag så lämnar jag mer eller mindre för gått, då klubb-kö är inget för mig.  Vi får se hur det blir, men just nu är jag kvar i någon vecka till. Om jag lämnar, va lugna mina kära Pärlor, jag säger till när och om det sker c;

Kram <3

1 kommentar:

  1. Så tråkigt att läsa, det är helt upp till dig själv att bestämma. Men du ska veta att vi alla tycker om dig mycket och det skulle vara tråkigt om du försvann. Verkligen. Sedan är du en betydelsevärd medlem för mig, och du skulle alltid kunna komma tillbaka, när du vill. Don't forget that, ever ♥

    SvaraRadera

Vad tänker du på sötis?? c: