måndag 17 februari 2014

Nu blev det genast lite jobbigt...





Hej på er, nu ska jag berätta om Jennys lilla i-landsproblem c:

Som ni vet så så jag ju att WR var ett avslutat kapitel och att jag nu har vänt mig för att bli "delägare" i Golden Trees. Men, riktigt ett avslutat kapitel är det inte. Alla mina underbara vänner från WR, jag saknar dem enormt. Även om vi har varandra på vänlistan så fattas det en bit. Det är inte lika kul att chatta med dem enskilt, man hade bättre gemenskap när alla var i samma klubb. Man kunde prata med alla samtidigt, dela diskussioner, skratt och flum. Efter upplösningen av WR så gick alla olika vägar, det gick inte att få ihop alla till en ny klubb :( 

Efter att få höra om Shady Pearls och vilka som är med där, ville en väldigt stor del av mig gå med. Ta upp trådarna igen, komma tillbaka i en välbekant sits och känsla. 

...men en lika stor del av mig vill stanna kvar i GT. Jag vet inte, men jag vill va med i en klubb med Kladdkakan som vi båda kan styra (även om hon är boss of the boss dåe). Men vi är precis nystartade, har få medlemmar - än så länge - och det faktum om att vi inte vet hur klubben kommer bli, gör mig osäker. Det kan bli antingen eller. Antingen kommer klubben bli "stor" med många mysiga medlemmar, eller så blir det bara vi och någon mer. Och hur är det i SP? Kommer det vara samma stämning som i WR? Eller ens liknande? Jag vet att det aldrig kommer kunna vara WR, det är avslutat för gått, stängt och förseglat.



Jag vet inte vad jag ska göra. Lika mycket som jag vill vara i GT vill jag till SP. Dessutom känns det som om jag måste bestämma mig snart, antagligen är platserna till klubben snart fulla och det kommer bildas kö... Jag kan inte lämna GT prova på SP, inse att det inte är som jag vill, lämna SP, gå tillbaka till GT. Det vore inte schysst ett dugg mot Cladd. 

Jag är repet i en dragkampstävling. Mina vänner försöker dra mig till SP medan Cladd gör mothugg och drar mig mot GT. Vilka vinner? Vilken sida jag än går till kommer några bli ledsna/sura. Är valet ens mitt längre?? ;__;



Suck. Ska jag bara strunta i alltihop? Lämna GT men inte heller gå med i SP?? Jag grubblar och funderar, men jag vet inte när/hur/vad jag ska göra. Suck, det är stunder som denna som jag längtar tillbaka till tiden då det inte ens fanns ridklubbar i SSO ._.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: