torsdag 20 februari 2014

Min lilla Ponny



Heej!! :D

Nu har det gått en tid, och då kanske ni undrar - hur går det med Arrow??

Well, medan jag var i London har Linn arbetat med honom för hand på marken. Hon har tränat honom i stallgången, att stå uppbunden, bli borstad, ledd osv. Det har varit mycket svett och tårar i stallgången, men det har givit resultat. Linn är inte den som ger sig direkt, och att fostra Arrow kräver 'bara' tålamod och envishet. Linn har kämpat många timmar i stallgången med honom, men det har givit resultat. Han har insett att det dels inte lönar sig att bråka med Linn och han har förstått att hon inte tänker göra honom illa. Bara borsta, leda och sköta om honom. Visst, han har fortfarande mycket kvar innan han kan klassas som "normal" men han har slutat bitas och sparkas.


När det gäller ridningen vet jag inte riktigt, det är både positivt resultat och negativt. Precis som när han hanteras på marken, har han förstått att man inte vill och tänker göra honom illa i sadeln. Han har börjat vara mer avslappnad. Men. Han är inte ett dugg livfull eller aktiv vid ridningen. Ungefär som "Amen visst jag gör som du säger och vill, jag har ju ändå inget annat val än att vara en slav". Det är inte det jag vill. Hästen ska va aktiv, glad, positiv, vilja lära sig och vilja komma ut på äventyr, inte bara för att jag vill det. 

Lille Arrow, fortfarande mycket jobb framför x.x




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: